چهره‌های حافظ کل قرآن مسابقات استان تهران را بشناسیم
کد خبر: 3523436
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
معرفی چهره‌های سی‌ونهمین مسابقات قرآن استان تهران/1

چهره‌های حافظ کل قرآن مسابقات استان تهران را بشناسیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران که از روز 31 مردادماه آغاز می‌شود، چهره‌های شناخته‌شده‌ای حضور دارند که هر کدام از آنها می‌توانند از شانس‌های اصلی دریافت رتبه‌های برتر و حضور در مرحله کشوری باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، همیشه پرهیجانی‌ترین بخش مسابقات قرآن، رقابت قرآنی‌ها در دو بخش قرائت و حفظ کل است که از جذابیت های بیشتری برخوردار بوده است. در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که از روز 31 مردادماه در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهر ری آغاز می‌شود، شاهد حضور چهره‌هایی هستیم که هر کدام به تنهایی می‌توانند، سطح یک رقابت قرآنی را به بالاترین حد ممکن برسانند، شرکت کنندگانی که در این دوره هر کدام نیم نگاهی به کسب رتبه برتر مسابقات در دو بخش قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم دارند.
در این گزارش، ابتدا چهره های بیشتر شناخته شده رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان، معرفی شده و در دومین گزارش نیز که در روزهای آتی منتشر می‌شود، چهره های شناخته شده رشته قرائت تحقیق معرفی خواهند شد.
رد نشود/////.چهره های حاضر در مسابقات قرآن استان تهران / 1
منصور قصری‌زاده
؛ بدون شک شناخته شده ترین چهره سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استان تهران است، قاری بین المللی کشورمان و دارنده رتبه مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی در سال هفتاد که این سال ها تمام تمرکز خود را بر روی حفظ قرآن قرار داده است، همچون سال گذشته امسال نیز در این مرحله به رقابت پرداخته است.
قصری زاده سال گذشته نیز در مرحله استانی رشته حفظ کل حضور داشت اما در نهایت موفق به راهیابی به مرحله بالاتر این مسابقات نشد. وی فوق لیسانس رشته الهیات و علوم حدیث از دانشگاه تهران دارد و صاحب سه فرزند است. قصری زاده امسال گام بلندی برای کسب رتبه برتر و رسیدن به مرحله کشوری مسابقات قرآن دارد.
رد نشود/////.چهره های حاضر در مسابقات قرآن استان تهران / 1
محمدرسول تکبیری، یکی دیگر از شرکت کنندگان رشته حفظ کل است که از چهره شناخته شده تری نسبت به بقیه برخوردار است، گام نهادن این حافظ کل قرآن به وادی شهرت با کسب رتبه عالی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سال گذشته در کرمانشاه شروع شد و بعد از آن بود که به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن کشور الجزایر، معرفی شد. وی در مسابقات قرآن کشور الجزایر موفق به کسب رتبه ای نشد.
تکبیری متولد ۱۳۷۴ در تهران است که از سال ۱۳۸۶ وارد عرصه حفظ قرآن شده و در مدت ۲ سال کل آیات الهی را حفظ کرده است، وی سال گذشته به مرحله نهایی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن راه یافت و موفق به کسب عنوان حافظ ممتاز قرآن کریم شد. تکبیری امسال یکی از شانس های کسب رتبه برتر رشته حفظ کل قرآن در استان تهران است، هر چند که رقبای سرسختی را در این مسابقات پیش رو دارد.
رد نشود/////.چهره های حاضر در مسابقات قرآن استان تهران / 1
محمدعلی اسلامی؛ بسیاری بر نابغه بودن وی تأکید دارند که البته اگر قرائت قرآن به بیش از 60 روش آن هم از حفظ را یکی از شاخص های نابغه بودن بدانیم، می توان به قطع یقین گفت که نابغه است، اسلامی در خانواده ای قرآنی رشد یافته و در اکثر برنامه هایی که برای اجرا حضور دارد، به همراه برادرش «محمدهادی» که او نیز حافظ کل قرآن است، حضور می یابد. روش اشاره پروانه ای، ضربدری، برعکس خواندن، ضربه به میز، ابتدا و انتهای صفحه و… از جمله روش هایی است که اسلامی با استفاده از آنها به ارائه محفوظات خود می پردازد.
سال ۸۷ در مسابقات کشوری شکوفه ها در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم نفر اول شد، یک سال بعد در رشته حفظ کل رتبه اول را به دست آورد. در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سال 93 رتبه سوم را به دست آورد. اسلامی همچنین در مسابقات بین المللی بنگلادش در سال ۹۳ نفر دوم شده و به مسابقات بین المللی کشورهای عربستان و امارت نیز اعزام شده است. مسابقات بین المللی قرآن کشور تونس یکی دیگر از عرصه هایی بوده است که در آن به ارائه توانمندی های خود پرداخته و در نهایت موفق به کسب رتبه چهارم آن شده است. وی تاکنون در مسابقات متعددی حضور یافته است که در عین جوانی موفق به کسب رتبه های ممتازی در آنها نیز شده است، وی امسال نه تنها یکی از شانس های اصلی کسب رتبه در مسابقات قرآن استان تهران بلکه در مرحله کشوری مسابقات اوقاف نیز هست.
رد نشود/////.چهره های حاضر در مسابقات قرآن استان تهران / 1
مجتبی علیرضالو؛ نیز از جمله شناخته شده های مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در رشته حفظ کل قرآن کریم است، این حافظ جوان سال 1392 در آزمون‌های سراسری اعطای مدرک به حافظان قرآن که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد. وی سال گذشته در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه موفق به کسب رتبه عالی شد و پس از آن در دوره های ارزیابی اعزام قاریان و حافظان به مسابقات بین المللی قرآن حضور یافت و در نهایت به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ دبی شرکت کرد که رتبه 44 را کسب کرد.
علیرضالو امسال با تجربه بیشتر در مسابقات قرآن اوقاف حضور یافته است تا ناکامی مسابقات دبی را فراموش کند. منتها امسال باید از سد محکم مسابقات استانی بگذرد.
رد نشود/////.چهره های حاضر در مسابقات قرآن استان تهران / 1
علیرضا فیضی؛ چهره دیگری است که امسال می تواند با کسب یکی از رتبه های برتر مسابقات قرآن استان تهران، به مرحله کشوری نیز راه یابد. نگاهی به تجربه و این حافظ کل قرآن در عین جوانی و حضوری که در مسابقات داشته است، امیدهایش را برای کسب رتبه و راه‌یابی به مرحله کشوری مضاعف کرده است. وی تاکنون موفق به کسب مقام نخست مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها، مقام نخست جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و مقام اول مسابقات قرآن استان تهران در مقطع بزرگسالان بوده است. همچنین مقام اول رشته حفظ 20 جزء استان تهران، رتبه ششم مسابقات سراسری قرآن کریم و مقام هفتم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور لیبی و شرکت در مسابقات امارات از دیگر رقابت هایی بوده است که وی در آن حضور داشته است.
در کنار این شرکت کننده ها افرادی همچون محمود باباخان که سال گذشته در رشته حفظ بیست جزء در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن حائز رتبه ممتاز شد و عابد خلفی، برادر بزرگ حنانه خلفی، نیز حضور دارند که قطعاً رقابت جذابی را در برابر سایر شرکت کنندگان در این رشته خواهند داشت.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۲:۵۳
1
0
چه حفاظ قدری!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۵:۵۰
1
0
خواهشا این مسخره بازیها را که در وصف نابغه!! گفتین کنار بزارین.100 تا حافظ کل نوجوان برتر از این آقا هستش. منظورتون از نابغه چی هست؟!واقعا که خجالت آوره. فقط متاسفم.
captcha