برگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آباد
کد خبر: 3523713
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

برگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آباد

گروه هنر: همایش «اخلاق در ورزش» ویژه مربیان ورزش استان لرستان باحضور یزدانی، ریاست تربیت بدنی بسیج مستضعفین، آذرنوش، ریاست بسیج ورزشکاران، چهارشنبه، 27 مردادماه در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، این همایش یک روزه اخلاق در ورزش ویژه مربیان ورزش استان لرستان باحضور یزدانی، ریاست تربیت بدنی بسیج مستضعفین، آذرنوش، ریاست بسیج ورزشکاران، در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر خرم‌آباد برگزار شد.
این همایش به‌همت سازمان بسیج ورزشکاران استان لرستان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان با هدف فرهنگسازی و آموزش اخلاق در ورزش ویژه ورزشکاران و مربیان برزگار شد.
داود آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در این همایش، گفت: مدیران به‌ واسطه در اختیار داشتن ابزار و مربیان نیز به‌واسطه در اختیار داشتن ورزشکاران تأثیر مهمی بر جامعه ورزش کشور می‌گذارند.
وی نقش مدیران و مربیان را در جامعه ورزش کشور مهم دانست افزود: نقش مربیان در ورزش برای تقویت منش پهلوانی، عزت و غیرت در ورزشکاران بسیار مهم و تأثیرگذار است که باید توجه ویژه‌ای به آن کرد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به انتشار کتب ویژه اخلاقی برای مربیان ورزشی عنوان کرد: دو کتاب در این زمینه به چاپ رسیده که یکی از آن‌ها درزمینه اخلاق مربیان است و طی چند روز آینده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تأثیر مربیان ورزشی در بازی‌های المپیک اخیر بیان کرد: امروز با استفاده از بستر شبکه‌های مجازی میلیون‌ها نفر در دنیا صحنه‌های مسابقات المپیک را مشاهده می‌کنند و شاهد تأثیرگذاری مربیان بر ورزشکاران هستند.
آذرنوش از وقوع برخی حاشیه‌ها در ورزش کشور به‌عنوان فرعیات ورزش یادکرد و گفت: پیشرو بودن اروپاییان در زمینه رعایت اخلاق در ورزش بسیار مشهود است حال‌آنکه همواره ما ادعای اخلاق محوری در ورزش را داشته‌ایم اما امروز آن‌ها در این امر پیشرو شده‌اند درحالی‌که اگر از اخلاق اسلامی حرف می‌زنیم باید کرامت انسانی را رعایت کنیم.
وی با اشاره به انتشار کتابی با محتوای انتظارات رهبری از جامعه ورزش کشور خاطرنشان کرد: انتظار مقام معظم رهبری از ورزشکاران و مربیان و قهرمانان این است که در عرصه‌های جهانی میدان‌داری کنند و ما باید بپذیریم که در این زمینه عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به وجود پنج هزار شهید ورزشکار در کشور گفت: از این تعداد شهید 1300 شهید نفر آن‌ها فوتبالیست بوده‌اند که زندگی‌نامه‌های این شهدا در استان‌های مختلف کشور به‌صورت یک دایره المعارف تهیه و تدوین‌شده است.
وی با اشاره به وجود 95 ورزشکار حرفه‌ای در میان شهدای مدافع حرم بیان کرد: این شهدا زندگی اثربخشی داشته‌اند که می‌تواند الگویی جامع و کامل برای ورزشکاران امروز باشد.
یزدانی در ادامه با بیان این‌که در مسابقات تیراندازی المپیک بیش از 100 مدال توزیع می‌شود که ایران در این رشته ورزشی جایگاهی ندارد افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته 11 استان در کشور شناسایی شده که مردم اسلحه‌های شکاری را در خانه‌ها نگهداری می‌کنند که به‌منظور بهره‌گیری از این ظرفیت، فضای رشته ورزشی تراپ را با هدف سازماندهی و شناسایی نخبگان این رشته توسعه می‌دهیم.
وی اضافه کرد: 2 هزار کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور وجود دارد که با توجه به این ظرفیت، توسعه ورزش‌های دریایی از دیگر اولویت‌های بسیج در برنامه ششم است.
یزدانی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه ساخت سه هزار سالن ورزشی و تربیت 17 هزار مدیر و مربی پیش‌بینی شده بوده که طبق برنامه محقق شدند.
وی با بیان این‌که استان لرستان یکی استان‌های موفق در زمینه ساخت سالن‌های ورزشی، ساخت استخر شنا و سالن‌های تیراندازی بر اساس برنامه پنجم توسعه بوده است، اضافه کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان از نظر ایجاد فضاهای ورزشی طبق برنامه پنجم توسعه رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
برگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آبادبرگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در خرم‌آباد
captcha