نخستین جایزه کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان
کد خبر: 3523896
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

نخستین جایزه کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در مسکو نخستین جایزه منطقه‌ای کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌‌زبان را برگزار می‌کند.

نخستین جایزه کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس زبان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی moscow.icro.ir، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و ایرانی در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح برای نخستین‌بار جایزه منطقه‌ای کتاب سال را در حوزه روس‌زبان برگزار می‌کند.
موضوعات و ویژگی‌های کتاب‌های برگزیده در حوزه مطالعات اسلامی شامل معارف اسلامی، تاریخ اسلام، پیامبر اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق، علم کلام و فلسفه است.  
در حوزه مطالعات ایرانی نیز زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و مطالعات ایران امروز از این جمله خواهد بود.
آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی که مهر ماه سال جاری به همین مناسبت در مسکو برگزار می‌شود، تقدیر شده و برگزیدگان آن به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب ایران و اسلام در تهران معرفی می‌شوند.  
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با همکاری دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی ـ مسکو، بنیاد مطالعات اسلامی ـ مسکو، انستیتو اطلاعات علمی ـ فرهنگی آکادمی علوم فدراسیون روسیه و انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه نخستین جایزه منطقه‌ای کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان را برگزار می‌کند.
captcha