تخصیص 5 میلیون اعتبار طی 23 سال/ آب شرب نداریم/ تربیت 1500 قرآن‌آموز
کد خبر: 3523915
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
گزارش عملکرد ۲۳ ساله یک مؤسسه قرآنی/

تخصیص 5 میلیون اعتبار طی 23 سال/ آب شرب نداریم/ تربیت 1500 قرآن‌آموز

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر مؤسسه مجمع القرآن و عترت فاطمیون‌(س) شهرستان گراش گفت: ظرف ۲۳ سال گذشته تنها پس از بازدید معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مکاتبات مکرر مبلغ ۵ میلیون تومان به این مؤسسه تخصیص یافت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن و عترت فاطمیون(س) گراش از توفیق بیش از ۱۵۰۰ نفر در حفظ‌ کلام الله مجید در این مؤسسه خبر داد و گفت: این تعداد حافظ کلام نور از شهرستان‌های آبادان، تربت حیدریه، خمین، گراش و شهرهای استان فارس بوده‌اند.

 حجت الاسلام بصیری با تشریح عملکرد ۲۳ ساله مجمع القرآن گراش به ایجاد مدرسه بشارت درسال ۸۸ و فعالیت‌های آن نیز اشاره و با تصریح بر استقبال بانوان و آقایان از مناطق گوناگون کشور افزود: مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بشارت مشتمل بر روخوانی، حفظ، تجوید، صوت و لحن بوده و بزرگانی چون مجتبی فردفانی نفر نخست سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از دل این مجمع برخاسته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح شبانه‌روزی و نیمه شبانه روزی قرآن مجید گفت: در اجرای این طرح دوماهه که مخصوص تابستان به اجرا درآمد ۴۶ نفر حضور یافته و تا ۳ جزء کلام‌الله مجید حفظ کردند و در طرح ۳ ساله که از میان حافظان ۱۵ تن از بانوان بالای ۳۵ سال سن بودند نیز موفق به حفظ ۲۵ تا ۳۰ جزء از قرآن کریم شدند.

طرح‌های تسنیم، منیر و محراب
مدیرمؤسسه مجمع‌القران فاطمیون گراش به سایر طرح‌های این مؤسسه  مشتمل بر طرح‌های تسنیم، منیر و محراب اشاره کرد و از استقبال هموطنان به منظور راه‌اندازی شعب این مؤسسه در استان‌های کشور در طرح نیمه‌شبانه روزی نیز تأکید و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعی مسئولین بتوانیم دراین راستا، به فعالیت برون استانی، کشوری و بین‌المللی با محوریت شهرستان گراش بپردازیم.

کاهش اشتراک مساعی خیران

 وی از عدم وجود اعتبار پایدار به‌ شدت گلایه و اظهار کرد: ظرف ۲۳ سال گذشته تنها پس از بازدید معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مکاتبات مکرر مبلغ  ۵ میلیون تومان به این مؤسسه تخصیص یافت و این درحالی است که به‌منظور بسط امور قرآنی به ماهیانه ۳۰ میلیون تومان نیاز داشته که تا کنون این مبلغ از محل مساعی خیرین محلی تأمین شده است که این امر نیز در اشتراک مساعی آنان روبه کاهش گذاشته است.

حجت الاسلام بصیری به تجمیع نونهالان در مساجد با موضوعات اخلاقی، معنوی وحفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و همچنین احداث اردوگاه توسط خیرین اشاره و عنوان کرد: دراین اردوگاه تاکنون از نصب انشعاب آب شرب محروم مانده‌ایم و تلاش‌های معمول و مکررمان در این مسیر منتج به نتیجه نشده است.

یادآور می‌شود، ساختمان جدید مؤسسه قرآن و عترت فاطمیون(س) گراش درسال ۱۳۹۱ و  با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط یکی از خیرین محلی به‌نام احمد صادق‌فرد احداث و تجهیز شده که با کمال تاسف به‌خاطر خاکی بودن خیابان مسیر مؤسسه، عبور وسائل نقلیه ازمقابل مجمع‌القرآن مساوی است با آلودگی هوا و انتقال گرد وخاک به‌محوطه مجمع القرآن که احدی ازمسئولین در اندیشه این مؤسسه قرآنی نبوده و به‌گفته حجت‌الاسلام بصیری ازحیث مادی، این مؤسسه قرآنی مظلوم واقع شده است.
قاسم ایزدیان
captcha