آغاز کنفرانس «حمایت از ملت یمن» در لندن/ انتقاد آیت‌الله اراکی از آل‌سعود
کد خبر: 3524269
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

آغاز کنفرانس «حمایت از ملت یمن» در لندن/ انتقاد آیت‌الله اراکی از آل‌سعود

گروه بین‌الملل: نخستین کنفرانس بین‌المللی «حمایت از ملت یمن»، از دیروز، 30 مردادماه در شهر لندن، پایتخت انگلیس آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.

همایش بین‌المللی حمایت از ملت یمن در انگلیس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «مرآة البحرین»، فعالیت‌های کنفرانس بین‌المللی حمایت از ملت یمن، دیروز، 30 مردادماه، با حضور تعدادی از فعالان، حقوقدانان، شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران کشورهای عربی و خارجی در لندن آغاز شد.
این کنفرانس به‌منظور همبستگی با ملت ستمدیده یمن علیه تجاوز ائتلاف سعودی ـ عربی و با همکاری سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان «جنگ را متوقف کنید» و سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سبأ» در هتل «پولمن» لندن برگزار شده و تا امروز، 31 مردادماه ادامه دارد.
افتتاحیه این کنفرانس با نمایش فیلمی از ویرانی‌ها و بحران‌های انسانی و حقوقی که ملت یمن در نتیجه جنگ و تجاوز عربستان علیه ملت ستم‌دیده این کشور از آن رنج می‌برد، آغاز شد.
«فرانسی مالوی»، عضو پارلمان اسکاتلند به نمایندگی از حزب ملی این کشور در روز نخست این کنفرانس با تمجید از جنبش مردمی یمن تأکید کرد: تحقق صلح نیازمند اراده عظیم و قوی از مردم و مذاکرات میان طیف‌های مختلف جامعه برای دستیابی راه‌حل‌های ملی است.
پایگاه خبری «پرس تی وی» نیز در این زمینه نوشت: نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم یمن با هدف آشکارساختن جنایات آل‌سعود و اعلام وضعیت وخیم انسانی در این کشور جنگ‌زده، در لندن برگزار شده است.
در این کنفرانس فعالان حقوق بشر و حقوقدانان و شخصیت‌های سیاسی از کشورهای هلند، کانادا، آلمان، اسپانیا و ایتالیا، ایران و نمایندگانی از پنج سازمان حقوق بشر شرکت دارند.
هدف از برگزاری این کنفرانس نشان‌دادن وضعیت وخیم انسانی و اقتصادی یمن و آثار ناشی از تهاجم عربستان سعودی علیه یمن به سراسر جهان است.
 فعالان و شخصیت‌ها در این کنفرانس بر نقش عربستان در پنهان‌کردن وقایع یمن از طریق برخی رسانه‌های مغرض به منظور ترویج اهداف این جنگ تأکید کردند.
شرکت‌کنندگان در روز نخست این کنفرانس بر ضرورت حمایت از مردم یمن و پایان‌دادن به محاصره این کشور و احترام گذاشتن به خواسته‌های این ملت تأکید کردند.
همچنین شرکت‌کنندگان، تشکیل یک کمیسیون قانونی را برای پیگیری عاملان این جنایات که به گفته آنها، به حقوق بشر از جمله حقوق کودکان تجاوز کرده‌اند، خواستار شدند.
این کنفرانس با حمایت ائتلاف «جنگ را متوقف کنید»، سازمان حقوق بشر یمن، سازمان دموکراتیک و حقوق بشر «سبأ»، سازمان نظارتی حقوق بشر عربی و جمعیت بین‌المللی ضد تجارت سلاح در حال برگزاری است.

آیت‌الله اراکی: جامعه اسلامی باید راه وحدت و صلح را در پیش بگیرد
آیت‌الله شیخ محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیروز، 30 مرداد در این کنفرانس گفت: جامعه اسلامی باید راه وحدت، آشتی، صلح و امنیت را در پیش بگیرد، اما عربستان در حال جنگ‌افروزی است.
آیت‌الله اراکی در ادامه تأکید کرد: دین اسلام و پیروان پیامبر گرامی اسلام(ص) باید پیام‌آور رحمت در جهان باشند اما عربستان، پرچم تفرقه را در جهان اسلام برافراشته و با پرداخت هزینه‌های زیاد، درحال جنگ‌افروزی در همه مناطق جهان و خاورمیانه است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سیاست‌های عربستان را با دین اسلام و منافع مردم این کشور در تضاد دانست و به آل‌سعود توصیه کرد به جای تفرقه‌افکنی برای تقویت وحدت مسلمانان تلاش کند.
آیت‌الله اراکی گفت: بیت‌الله الحرام مرکز امنیت جامعه بشری است و باید کسانی را که مدیریت این حرم امن الهی را به عهده می‌گیرند، امنیت را به جامعه بشری هدیه کنند درحالی که این چنین نیست.
captcha