تطابق برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی/ منتقدان لایحه را با دقت مطالعه کنند
کد خبر: 3524469
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
برنامه ششم توسعه زیر ذره‌بین ایکنا/ جعفرزاده ایمن‌آبادی عنوان کرد:

تطابق برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی/ منتقدان لایحه را با دقت مطالعه کنند

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و اسناد پشتیبان این برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی را هم به مجلس ارائه کرده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره اهمیت توجه دولت به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این مسئله بسیار مهم است و دولت هم آن را رعایت کرده و اعلام کرده است که 24 بند اقتصاد مقاومتی و 80 بند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار داده است.
توجه جدی دولت به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم
وی ادامه داد:‌ اگر برخی نمایندگان اعتقاد دارند که این مسئله رعایت نشده یا کم‌توجهی شده است، مسئله دیگریست اما اینکه عده‌ای اعلام کنند این مسئله اصلا مورد توجه دولت قرار نگرفه است، بی‌انصافی است؛ چراکه دولت مقوله اقتصاد مقاومتی را در برنامه ششم به طور کاملا رعایت کرده است.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: ‌دولت مستندات این امر را هم به ما ارائه داده و یکی از پنج کتابچه پشتیبان این برنامه در مورد اقتصاد مقاومتی است؛ حال دولت دیگر چه چیزی را باید ارائه کند. حتی دولت به ما اعلام کرده است که کدام مواد برنامه ششم توسعه شامل بندهای اقتصاد مقاومتی می‌شود.
اعلام برنامه‌های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: اگر افرادی در مورد برنامه ششم توسعه، نظر دیگری دارند، نظر خود را ارائه دهند و اگر اساسا قبول ندارند که این برنامه باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود ماجرای دیگریست اما اینکه بگوئیم اقتصاد مقاومتی اصلا مد نظر دولت نبوده است، منصفانه نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مستندات توجه دولت به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم کدامند؟ اظهار کرد: دولت در این مورد پنج جلد سند پشتیبان در اختیار ما قرار داده و اعلام کرده است برای تحقق برنامه‌های خود در راستای اقتصاد مقاومتی، این اقدامات را انجام خواهیم داد؛ بنابراین بنده گمان می‌کنم برخی نمایندگان فرصت نداشته‌اند که این برنامه‌ها و اسناد را مطالعه کنند.
انتقادات به برنامه ششم توسعه منصفانه نیست
نماینده رشت در خانه ملت درباره انتقادات به احکام اندکی که به عنوان برنامه ششم به مجلس ارائه شده است، تأکید کرد: اتفاقا اصل برنامه به مجلس ارائه شده است. اگر یک مناظره تلویزیونی گذاشته شود بنده ثابت می‌کنم که اصل برنامه ششم به مجلس ارائه شده است. در این برنامه، به هواپیما، روستا، فاضلاب، نفت و هر مورد دیگری که باید اشاره می‌شد، اشاره شده است بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که صرفا برخی احکام با عنوان برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده است.
جعفرزاده در پایان تأکید کرد: دولت برای همه موارد برنامه ارائه داده است اما منتقدان گویا این برنامه را اصلا مطالعه نکرده‌اند. در این برنامه به تفکیک، راهبردها، سیاست‌های تشریحی همه موارد و به تفکیک سال ارائه شده است اما معلوم نیست چرا مخالفان این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند؟

اکبر ابراهیمی

captcha