گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که ماندگار شد
کد خبر: 3524551
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که ماندگار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نکته جالب توجه در گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا که بیش از هر چیز دیگری نگاه‌ها را به خود جلب کرد، شور و هیجان خاصی بود که در طول مراسم حاکم بود، مراسمی که بدون شک تا روزها و ماه‌ها در ذهن آنها ماندگار شده و بی‌صبرانه انتظار مراسم دیگری از این دست را می‌کشند.

گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که برای همیشه ماندگار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا طی روزهای گذشته با حضور پرشور علاقه‌مندان به این حرفه و نیز برخی از مسئولان در برج میلاد تهران برگزار شد.
موضوعی که در این همایش بیش از هر چیز دیگری مورد تأکید قرار گرفت و بارها نیز بر زبان سخنرانان مراسم جاری شد، بحث اهمیت جایگاه خبرنگاران افتخاری در ساختار یک خبرگزاری بود، خبرنگارانی که کمترین هزینه‌ها را به سیستم تحمیل کرده و گاهاً نیز خروجی‌های خوبی را به همراه دارند.
نکته جالب توجه در این مراسم که بیش از هر چیز دیگری، نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، شور و هیجان خاصی بود که در چشم‌های تک تک حاضران در مراسم برق می‌زد و این مراسم، گردهمایی خبرنگاران افتخاری را به یک مراسم خاص تبدیل کرده بود. مراسمی که بدون شک تا روزها و ماه‌ها در ذهن آنها ماندگار شده و بی‌صبرانه انتظار مراسم دیگری از این دست را می‌کشد.
با همه اینها، گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا که می‌تواند سرفصل‌های جدیدی از پرداختن هر چه بیشتر به این مخاطبان متعهد را باز کند از چند منظر دارای اهمیت‌ بوده و هست، اهمیتی که می‌تواند گسترده‌تر کردن ارتباطات دو سویه خبرگزاری و خبرنگاران را بیش از پیش تقویت کند.‌
اهمیت برپایی گردهمایی
اولین موضوع مورد اهمیت این همایش، همان بحث گردهم آمدن خبرنگاران افتخاری است، جمع شدن افرادی که یک تعلق خاطر خاص و یک علاقه مشترک دارند. در کنار هم، همیشه می‌تواند انرژی‌های جدیدی را به آنها ترزیق کرده و علاوه بر آن آشنا شدن بیش از پیش آنها به یکدیگر که انتقال تجربیات اولین دستاورد آن است، باعث خواهد شد تا افق‌های جدیدتری را پیش روی خود قرار داده و صاحب نگاه جدیدی در تعامل بیشتر با خبرگزاری شوند.
همین هدف و دیدگاه، باعث خواهد شد تا فعالیت خبرنگاران افتخاری در زمان بعد از برگزاری گردهمایی و قبل از آن متفاوت از هم باشد و تجربه، به خوبی این موضوع را ثابت کرده است. بدون شک تعامل خبرنگاران افتخاری بعد از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید.
آموزش‌هایی که رضایت خبرنگاران را در پی داشت
موضوع دیگری که در این گردهمایی از درجه اهمیت بالایی برخودار بوده و به خوبی نیز به آن پرداخته شد، بحث آموزش بود. ترتیب‌دهندگان این مراسم، زمان مناسبی را برای آموزش خبرنگاران افتخاری در نظر گرفته بودند که رضایت خاطر آنها به خوبی و پس از اتمام کارگاه آموزشی ملموس بود.
کارگاهی که در آن آخرین تکنیک‌ها و نیز شیوه‌های تهیه خبر، گزارش‌نویسی، مصاحبه و ... آموزش داده شد و در پایان آن نیز گواهینامه حضور در دوره به شرکت کنندگان اهداء شد. اگر حتی برگزاری دوره آموزشی را تنها هدف برگزاری چنین گردهمایی‌هایی تعریف کنیم باز هم موفقیت آن را در کارکرد روزهای آینده خبرنگاران افتخاری می‌توان دید.
گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که برای همیشه ماندگار شد
همه در کنار خانواده خبرنگار شهید
حضور خانواده تنها خبرنگار افتخاری خبرگزاری ایکنا که به فیض رفیع شهادت نائل آمده، یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی بود، حضور همسر، فرزند، پدر، مادر و برادر شهید محمدتقی ارغوانی در گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا حال و هوای خاصی را به این مراسم داده بود و شاید اگر بگوئیم تمام مراسم را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود، اغراق نکرده باشیم.
پخش مستند شهید محمدتقی ارغوانی و آن لحظاتی که با گوشی تلفن همراه موقعیت و محل استقرار خود در سوریه را که با بیان کوچکترین جزئیات ذکر می‌کرد، از جمله صحنه‌های ماندگار این مراسم بود، صحنه‌ای که اشک‌های زیادی را از حاضران در سالن سعدی برج میلاد تهران گرفت و سال‌ها در ذهن خبرنگاران افتخاری و حاضران در سالن باقی مانده و خواهد ماند.
«امیرحسین ارغوانی» که در این گردهمایی به ستاره بی چون چرای آن تبدیل شده بود، با تعریف خاطره‌ای از زبان پدر نشان داد که می‌‌تواند یک خبرنگار و راوی خوب باشد، خاطره‌ای که تا آخر آن بغض همنشین امیرحسین و خانواده شهید ارغوانی بود. معرفی امیرحسین ارغوانی به عنوان خبرنگار افتخاری ایکنا و جشن تولدی که برای وی در نظر گرفته شده بود هم صحنه‌های ماندگار دیگری بود که بیش از هر چیز توجه لنز دوربین‌ها را به خود جلب کرده و صحنه‌ها و لحظات ماندگاری را جلب کرد.
تجلیل از خبرنگاران افتخاری فعال
بحث تجلیل از خبرنگاران افتخاری فعال یکی دیگر از بخش‌های مهم این مراسم بود که در آن خبرنگاران مورد تشویق قرار گرفتند تا انگیزه‌ها برای فعالیت بیشتر و اثرگذارتر بیشتر از همیشه شود. انگیزه‌هایی که قطعاً تا قبل از آن نیز بدون هیچ چشمداشتی در بالاترین سطح خود بوده و در آینده نیز به همین صورت بود. صحنه ماندگار این بخش نیز لبخندهای حاکی از رضایت خبرنگاران افتخاری بعد از شنیده شدن اسم‌شان برای تجلیل، بود. تصاویری که نه تنها دوربین‌ها به خوبی به ثبت آن پرداختند که همراهان خبرنگاران نیز با گوشی‌های همراه خود نقش خبرنگار را ایفا کرده و به ثبت لحظات زیبا پرداختند.
در این همایش چهار سخنرانی نیز صورت گرفت که هر کدام از آنها نیز می‌توانست به مثابه یک کارگاه آموزشی جمع و جور در زمینه خبرنگاری مطرح شود. تذکراتی که خبرنگاران افتخاری در این برهه از فعالیت خبرنگاری خود تشنه شنیدن آن بودند.
گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که برای همیشه ماندگار شد
صحبت‌های آموزشی سخنرانان
در این مراسم مدیر عامل خبرگزاری قرآن، خبرنگار قرآن بودن را افتخاری بس بزرگ عنوان کرد و البته دو مقوله سرعت و دقت را مهم‌ترین مقوله‌های حائز اهمیت در بخش خبر معرفی کرد که البته دقت از مراتب اهمیت بیشتری برخوردار است.
حسن بیادی نیز بعد از ذکر خاطره‌ای از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی و لحظاتی که معظم‌له خبرنگار افتخاری ایکنا شدند،‌ پرورش را حلقه گمشده بحث آموزش در کشور عنوان کرد و توصیه‌اش به خبرنگاران افتخاری این بود که در تنظیم خبر بیشتر سوق به سمت جنبه‌های مثبت داشته باشند.
محمد ابویی، مدیرعامل خانه شهریاران جوان، سومین سخنران این مراسم بود که در صحبت‌های خود ریشه کارهای داوطلبانه را در خیرخواهی و مذهب عنوان کرد و گفت: هیچ ساختار دیگری توان بهره‌مند ساختن شما که این گونه به رسالت قرآن بپردازید، نخواهد داشت. اگر جوانان بخواهند امروزه مسیر درستی را برای خود تعریف کنند، هیچ مسیری بهتر از قرآن و اهل بیت(ع) و هیچ راهی جز تأسی به قرآن وجود نخواهد داشت.
سخنران آخر این مراسم نیز عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران بود، وی که خود روزی مدیرعامل ایکنا بوده است در صحبت‌های خود بر خبرنگار افتخاری قرآن بودنش تأکید کرد و افزود: موضوع قرآن، مهم است که هنوز هم در جامعه مورد غفلت واقع شده. من خبرگزاری قرآن را هنوز یکی از تأثیرگذارترین خبرگزاری‌ها در حوزه دین می‌دانم.
همه این موارد گفته شد اما نباید از بهشتی شدن فضای برگزاری مراسم بعد از ورود پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) به سالن محل برگزاری گردهمایی به سادگی گذشت، زیارت پرچم بارگاه سرور و سالار شهیدان فضای معنوی این مراسم را که با پخش مستند شهید ارغوانی آغاز شده بود، به اوج رساند.
گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا و صحنه‌هایی که برای همیشه ماندگار شد
با همه این تفاسیر، گردهمایی خبرنگاران افتخاری ایکنا که دومین گردهمایی در نوع خود بود با ثبت تمام خاطرات و لحظات ماندگار به کار خود پایان داد. اما قبل از اتمام سخن باید این مورد را ذکر کرد که همه موارد مطرح شده در بالا نشان می‌دهد که گردهمایی خبرنگاران ایکنا از یک چارچوب تعریف شده درست که در آن تمامی جوانب در نظر گرفته شده بود، برخودار بوده و بديهي است كه برگزاري گردهمایی‌هاي دقيق و با اهداف از قبل تعيين شده، نشانه‌ رسیدن به خروجی‌های مد نظر و البته موفقیت در آینده نزدیک خواهد بود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۵:۳۰
0
1
دست شما خبرنگار محترم درد نکند. به نکات خوبی اشاره کردید. جا دارد که از تمامی کسانی که در زمینه آموزش خبرنگاران افتخاری زحمت میکشند تشکر کرد.
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۰:۱۳
0
1
سلام و عرض ادب و احترام. وظیفه خود میدانم از زحمات مدیران و همکاران محترم خبرگزاری وزین ایکنا در جهت گردهمایی شنبه 30 مرداد ماه کمال تشکر را نمایم. زحمات هماهنگی اینگونه جلسات واقعا زیاد است. از طرفی از کیفیت مطلوب این جلسه نیز بسیار سپاسگزارم. به ویژه یادمان شهید عزیز و حضور خانواده معظم ایشان، عطرآگین شدن فضای جلسه به پرچم حضرت مولی اباعبدالله علیه السلام، حضور اساتید ارجمند و ... همه و همه عالی بود و واقعا استفاده کردم. خداوند به شما جزای خیر دهد. عذر مرا از جهت این تاخیر بدلیل مشغله کاری بپذیرید %
captcha