«چهل مروارید» را جلوی دوربین بردم
کد خبر: 3524578
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
ابراهیم اصغری:

«چهل مروارید» را جلوی دوربین بردم

گروه هنر: فیلم دفاع مقدسی «چهل مروارید» عنوان کاری با محوریت شهدای غواص است که فیلمبرداری آن چند روز پیش در شهرک دفاع مقدس آغاز شد.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهل مروارید» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره کار جدید خود این گونه اطلاع‌رسانی کرد: «چهل مروارید» عنوان جدیدترین تجربه سینمایی من در مقام تهیه‌کننده است که فیلمبرداری آن چند روز پیش در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. این فیلم را به صورت مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی کارگردانی می‌کنند.

وی افزود: این کار قرار است در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری شود، البته بخش اندکی از فیلم هم در مشهد جلوی دوربین خواهد رفت. درباره محل فیلمبرداری هم باید این نکته را متذکر شوم که ابتدا قرار بود کار در جنوب فیلمبرداری شود، اما بنا به دلایلی که بخشی از آن به شرایط جوی مربوط می‌شود، دکورهای مورد نظر ساخته شد تا صحنه‌های مورد نظر در شهرک گرفته شود.

این تهیه‌کننده بازیگران «چهل مروارید» را این گونه معرفی کرد: برزو ارجمند، ماه‌چهره خلیلی، کاوه سماک‌باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلشگا، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان و ... بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. «چهل مروارید» به موضوع شهدای غواص مفقودالاثر می‌پردازد و در خلاصه داستانش آمده؛ یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که درصدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالاً یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: می‌خواستیم این فیلم را سال قبل جلوی دوربین ببریم، اما به دلیل مهیا نشدن شرایط، این خواسته محقق نشد تا اینکه توانستیم هم اکنون آن را جلوی دوربین ببریم. در‌باره انگیزه‌های تولید این کار هم باید بگویم، کارنامه من نشان می‌دهد که به چه سبک فیلم‌هایی علاقه‌مند هستم. برای همین تا پایان راهم در سینما، این مسیر را ادامه خواهم داد و موضوعات دفاع مقدسی را رها نخواهم کرد. 

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسندگان: ابراهیم اصغری، مهدی محمدی، بازنویسی فیلمنامه: هادی حاجتمند، علی سلیمانی، مدیر فیلمبرداری: حسن اسدی، طراح چهره‌پردازی: محمدرضا قومی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، صدابردار: مهران ملکوتی، تدوین: حسین حشمت نیا، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیران تولید: مریم صفایی، ابوالفضل حاجتمند، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: جواد اصغری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: جواد علیزاده، منشی صحنه: محبوبه نظری، گروه کارگردانی: سالومه میرسعید، هاشم مسعودی، گروه صحنه و لباس: مهدی آفتابی، مرتضی مربی، علیرضا نوروزی، علی مرادی، مجریان چهره‌پردازی: سینا خان کلانی، نیلوفر گوهردوست، مدیر تدارکات: مجتبی بویاچی، گروه فیلمبرداری: رضا کارآگاه، کاظم شریفی، مهدی گلچین، شهرام دانشگریان، مهدی شاه‌بیگی، دستیار صدا: اشکان فتاحی، گروه تدارکات: حامد شاکری، عزت الله پورمحمدی، فرهاد شعاع غرب، ناظر نظامی: میثم فلاح، علی توسلی، علی سیافی، حمل و نقل: حسن نیکویی، محمدحسن رفعتی و داود جعفری.

captcha