راه‌های مقابله با نفوذ دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی
کد خبر: 3524726
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
آیت‌الله خاتمی تبیین کرد:

راه‌های مقابله با نفوذ دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران در ادامه سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد راه‌های مقابله با نفوذ دشمن در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، امروز اول شهریورماه در ادامه سلسله نشست‌های بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در دو عرصه خارجی و داخلی نظام اسلامی را هدف قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد قطع ارتباط ایران با جهان اسلام هستند، افزود: درعرصه خارجی دشمنان انقلاب و اسلام درصدد آن هستند هرکجا کشور ایران در آنجا نفوذ دارد چه از طریق جنگ نرم و چه از طریق جنگ سخت پای کشور ایران را از آن مناطق قطع کنند.
آیت‌الله خاتمی با تا کید بر اینکه قصه جنگ سوریه تنها جنگ با تکفیری‌ها نیست، تصریح کرد: تکفیری‌ها مولود نامشروع 1+5 هستند و ایران در سوریه حضور معنوی داشت که با راه‌اندازی این جنگ طولانی توسط دنیای استکبار دنبال کشستن قدم ایران از سوریه بودند.
وی با اشاره به اینکه در لبنان ایران نفوذ دارد و با حزب الله لبنان کاملا در ارتباط است، گفت: حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله رهبر خود را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانند و با تبعیت از ایشان هرگز جلوی دشمن غاصب سر فرود نیاورده‌اند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان اسلام و تکفیری‌ها در بحرین نیز بسیار فشار می‌آورند تا پای ایران را از آن بیرون بکشند اما این امری محال است.
وی با بیان اینکه در عرصه داخلی نقشه دشمن نفوذ است، افزود: نفوذ در عرصه مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی از حربه‌های دشمن است و نفوذ یعنی جادادن تفکر انحرافی، غربی و غلط در جایی که باید تفکر انقلابی داشت.
عضو خبرگان رهبری به تشریح راه‌های مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و گفت: خطر نفوذ را باور کنیم، نگوییم خیال است و دشمن از براندازی عبور کرده است.
وی با تاکید بر اینکه باید باور کنیم دشمن درصدد سقوط انقلاب است و چون با باقی راه‌ها به شکست رسیده است با راه جنگ نرم که ستون فقرات آن نفوذ است به مقابله پرداخته است، تصریح کرد: راه‌های مقابله با نفوذ دشمن در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید تبیین گردد.
امام جمعه موقت تهران بیمه اعتقادی و اخلاقی را نخستین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دانست و گفت: خط مقدم این امر آموزش و پرورش است که باید در تقویت باورهای اعتقادی فرزندان اسلام بکوشد.
وی تبیین عملی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را راه دیگر مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن خواند و افزود: برخی از این بدحجابی‌ها به خاطر نداشتن شناخت درست از اسلام است که با تبیین درست ارزش‌ها جایی برای ضدارزش باقی نمی‌ماند.
آیت‌الله خاتمی تواصی به حق و صبر را آخرین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن برشمرد و اظهار کرد: تواصی به حق و صبر یعنی از دین وارزش‌ها بگوییم و جوانان را به عمل به ارزش‌های انقللابی و اسلامی سوق دهیم.
وی بصیرت‌افزایی را نخستین راه مقابله با نفوذ سیاسی دشمن دانست و گفت: بصیرت افزایی به معنی تشریح مسایل برای دیگران است و باید تمامی مسایل مربوط را به خوبی برای مردم تشریح کرد تا تصمیمی عاقلانه و بر اساس خرد صورت گیرد.
آیت‌الله خاتمی بصیرت داشتن را دیگر راه مقابله با نفوذ سیاسی دشمن خواند و افزود: بصیرت داشتن به معنای دشمن شناسی است و جوانان انقلابی ما باید دشمن خود را در تمامی عرصه‌ها به خوبی بشناسند تا بتوانند راه مقابله با آن را با توجه به آن حوزه اتخاذ کنند.
امام جمعه موقت تهران ولایت مداری، زیرکی سیاسی، معیارگرایی، تحت تاثیر گفته های دیگران نبودن و بدبین بودن به دشمن را از دیگر راه‌های مقابله با نفوذ سیاسی دشمن برشمرد.
نفوذ اقتصادی
وی نگاه به درون را نخستین راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن خواند و تصریح کرد: نگاه به درون یعنی اقتصاد به گونه‌ای تنظیم شود که تکانه‌های خارجی آن را نلرزاند وعدم وابستگی به نفت و وابستگی به محصولات داخلی باید در دستور کار دولت‌مردان کشور باشد.
آیت‌الله خاتمی تولید را دیگر راه مبارزه با نفوذ اقتصادی دشمن دانست و گفت: تولید است که اشتغال ایجاد کرده و اقتصاد را پویا و توانا می‌کند، پس باید تمامی نهادهای کشور برای رونق تولید در کشور کوشا باشند و از همه ظرفیت‌ها در عرصه تولید استفاده نمایند.
وی جلوگیری از اسراف را راه بعدی مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن برشمرد و افزود: جنگ آینده دنیا جنگ آب است و باید در مصرف آب و دیگر نعمات خداوند صرفه‌جویی کرد همچنان که خداوند میفرماید:«ان الله لا یحب المسرفین»
آیت‌الله خاتمی ضدارزش تلقی کردن اشرافی گری را آخرین راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن خواند و گفت: اشرافی گری ضد ارزش است و نباید با پزدادن سابقه اسلامی زیر سوال برود.
وی همچنین در پایان طرح تقویت مبانی اعتقادی را کم نظیر دانست و گفت: این گام گامی شایسته و مورد تایید رهبر در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی است و امیدواریم خداوند توفیق ادامه این کار فرهنگی را عنایت بفرماید.

captcha