رخداد مشهد 2017؛ فرصتی برای برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در سطح بین‌المللی
کد خبر: 3524753
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
حسینی پیشنهاد داد:

رخداد مشهد 2017؛ فرصتی برای برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در سطح بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، گفت: رخداد مشهد 2017، فرصت مغتنمی برای برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در سطح بین‌المللی و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شامگاه اول شهریورماه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور، با بیان اینکه در این دوره، 260 نفر از معلمان برگزیده سراسر کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اظهار کرد: در این مسابقات که شهر مشهد توفیق میزبانی از فرهنگیان قرآنی سراسر کشور را پیدا کرده است، 26 داور ملی و بین‌المللی امر قضاوت را بر عهده دارند.
حسینی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، ابراز کرد: متسابقان حاضر در این دوره در رشته‌های قرائت،حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شعار این دوره از مسابقات انتخاب شده است، عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا در این مسابقات بتوانیم بخشی از شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است را تبیین کنیم.
برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش
وی تصریح کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال این شعار را مطرح کردند، در آموزش و پرورش خراسان رضوی اندیشیدیم که چگونه سهم خود را در این حوزه ایفا کنیم، لذا در همین راستا و برای تربیت دانش‌آموزانی آشنا با فرهنگ اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی و زمینه‌سازی در این حوزه، برنامه‌ریزی کردیم.
حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات، قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، بیان کرد: این مسابقات در سطح دانش‌آموزان برگزار می‌شود اما همیشه این تقاضا از سوی فرهنگیان بود که مسابقات قرآنی نیز برای آن‌ها نیز در سطح کشوری برگزار شود.  
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از 10 دوره مسابقات قرآن فرهنگیان در سطح استان‌ها برگزار می‌شد که امسال نخستین دوره کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) کار خود را آغاز کرده است.
وی با تأکید بر اینکه باید مسابقات قرآن فرهنگیان در سال‌های آینده نیز در سطح کشوری ادامه پیدا کند، ابراز کرد: البته باید تعداد شرکت‌کنندگان و رشته‌ها نیز افزایش پیدا کند.
حسینی در ادامه با بیان اینکه در سال آینده مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می‌شود، اضافه کرد: رخداد مشهد 2017، فرصت مغتنمی است تا این مسابقات را در سطح بین‌المللی و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: ما در آموزش و پروش تمام سعی خود را انجام داده‌ایم تا دانش‌آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین و اندیشه‌های وزارت‌خانه به حوزه تربیت دینی نزدیک کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه تربیت دینی دارای دو مبنای نظری و ترکیبی است، عنوان کرد: در مبنای نظری مانند قنات که از دل زمین جاری و ساری می‌شود در حوزه تربیت نیز ما می‌خواهیم از دل کلا‌س‌های مدرسه تربیت دینی جاری و ساری شده و سعادت و خوشبختی را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاورد.
حسینی با اشاره به کلمه قنات که به عنوان کلید واژه فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش انتخاب شده است، ابراز کرد: قنات دارای چهار کلمه است که حرف قاف آن به معنی قرآن، حرف نون آن نماز، حرف الف آن اسلام‌شناسی و حرف تای آن توسعه فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش‌آموزان است.
نیازمند رساندن دارالقرآن‌های خراسان رضوی به 90 مورد هستیم 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 650 دارالقرآن‌الکریم در سراسر کشور وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 62 دارالقرآن در خراسان رضوی احیاء شده است، اما ما در تلاش هستیم تا این تعداد را تا پایان سال جاری به 90 دارالقرآن برسانیم.
وی تأکید کرد: طرح‌هایی همچون در محضر قرآن، آموزش عملی قرآن، زیارت اولی‌ها، آموزش مداحان، مدیریت دارالقرآن‌ها، دوره‌های توانمندسازی داوران و ... از جمله برنامه‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی انجام می‌شود.
captcha