نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد
کد خبر: 3524755
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
شامگاه گذشته؛

نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، شامگاه اول شهریورماه در جوار حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، شامگاه اول شهریورماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی و  در جوار حرم امام رضا(ع) آغاز شد.
بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط علیرضا اسحاقی، قاری نوجوان قرآن کریم آغاز و در ادامه سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ایراد سخن پرداخت.
نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد
وی با بیان اینکه در نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور بیش از 260 نفر از معلمان برگزیده سراسر کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اظهار کرد: در این مسابقات که شهر مشهد توفیق میزبانی از فرهنگیان قرآنی کشور را پیدا کرده است، 26 داور ملی و بین‌المللی امر داوری را بر عهده دارند.
حسینی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، ابراز کرد: فرهنگیان سراسر کشور طی این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شعار این دوره از مسابقات انتخاب شده است، عنوان کرد: تلاش داریم تا در این مسابقات بتوانیم بخشی از شعار سال را که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، تبیین کنیم.
نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد
وی تصریح کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال این شعار را مطرح کردند، ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی به این فکر کردیم که چطور سهم خود را در این حوزه ایفا کنیم، بنابراین برای تربیت دانش‌آموزانی که فرهنگ اقتصاد مقاومتی دارند، گفتمان‌سازی و بسترسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را برنامه‌ریزی کردیم.
در ادامه حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه خوشبختانه امروز مسابقات قرآن دانش‌آموزان به یک حرکت بزرگ اجتماعی تبدیل شده است، عنوان کرد: در زمان برگزاری مسابقات، استان‌ها به صورت مردمی از متسابقان که  گل‌های انقلاب اسلامی هستند، استقبال می‌کنند.
وی با اشاره به این مطلب که برای برگزاری مسابقات قرآن برنامه‌ریزی خوبی انجام می‌شود، ابراز کرد: در سال جاری استان‌های همدان و خراسان رضوی توانستند میزبانی بسیار عالی از شرکت‌کنندگان و منتخبان حاضر در رقابت‌های دانش‌‌آموزی داشته باشند.
نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد
کفاش تصریح کرد: امیدواریم این حرکت بزرگ اجتماعی به یک نهضت بزرگ قرآنی تبدیل شود، زیرا همه همکاران ما در مجموعه وزارت آموزش و پرورش برای انسجام و بالارفتن سطح کمی و کیفی این مسابقات تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 600 دارالقرآن در سراسر کشور احیاء شده است، اضافه کرد: هدف اصلی ما رسیدن به هزار و 400 دارالقرآن است، زیرا این فضاها، مرکز ارزشمندی برای تربیت نخبگان قرآنی محسوب می‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع دارالقرآن‌ها مرکز و محلی برای تجمع دانش‌آموزان قرآنی است تا در این مکان آموزش‌های مدرسه‌ای خود را تکمیل کنند. نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در مشهد آغاز شد
کفاش یادآور شد: در تمام مسابقاتی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، همه شرکت‌کنندگان از سطح ابتدایی و مدرسه کار خود را آغاز کردند، از همین رو می‌توان گفت که در مسابقات قرآن نیز متسابقان، محصول دست معلمان مدارس هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هرچه مسابقات قرآن را پررنگ‌تر و مراکز دارالقرآن را به لحاظ کیفی توسعه بدهیم، در آینده شاهد افتخارات بیشتری در حوزه قرآن خواهیم بود.
captcha