آئین نکوداشت علامه غلامحسین هراتی در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3524764
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

آئین نکوداشت علامه غلامحسین هراتی در سمنان برگزار شد

گروه اندیشه: آئین نکوداشت علامه غلامحسین هراتی و روز جهانی مساجد در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) شب گذشته، 1 شهریور در آئین نکوداشت علامه غلامحسین هراتی و روز جهانی مساجد در فرهنگسرای کومش سمنان با بیان اینکه برای مقابل با دشمنان باید از روش‌های نوین استفاده کرد، گفت: دنیا در حال پیشرفت است و روزانه حرکتی در دنیا آغاز و توطئه‌ای برعلیه مسلمانان از سوی دشمنان اسلام ریخته می‌شود. 
وی با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان باید با قدرت وارد شد و از همه ابزارها برای مقابله استفاده کرد، گفت: باید در راه اعتلای فرهنگ دینی و مشعارف اسلامی تمام اهتمام و تلاش خود را به کار ببندیم و در این راه مساجد را پایگاه های سیاسی، اجتماعی خود بدانیم.
 دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه روش زندگی و رفتار بزرگان و علما دین می‌تواند درس بسیار بزرگی برای همه مسلمانان باشد، متذکر شد: مسئولان باید بدانند که علما در گذشته با مردم چگونه برخورد کردند که سیره زندگی آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند و همانطور آنها هم با ملت ایران رفتار کنند.
 اختری با تاکید بر اینکه مرحوم هراتی به تحصیل و افزون بر معلومات و اطلاعات خود عشق می‌ورزید، بافزود: وی تا واپسین ایام حیات بر حضور در جلسه درس مرحوم علامه سمنانی و مرحوم آیت الله فیض اهتمام بسیاری داشتند.
 وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های زندگی مرحوم غلامحسین هراتی شیوه ائمه هدی و پیامبران (ع) برای گذران زندگی بود، یاداور شد: هراتی همچون مردم عادی کار می‌کردند و از دسترنج خود بهره می‌بردند و این وجه تمایز وی با برخی علمای هم عصرش است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اذعان کرد: نقش روحانیت و عالمان دین قبل از دوران انقلاب اسلامی داشته و امروز دارند، بسیار مهم است و باید بدان توجه شود وظیفه سنگین عالمان دین در تبلیغ و نشر اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از حریم مقدس شریعت محمدی(ص) در هر دوره و زمانی به‌گونه‌ای متجلی می‌شود.
اختری با اشاره به اینکه نقش بزرگ روحانیت در دوران مختلف در تاریخ قابل‌مشاهده است و می‌توان به این اثرگذاری عمیق با اندک مطالعه‌ای پی برد گفت:  علمای نامدار و بزرگی از لبنان تا داخل کشور روزگاری تلاش کردند تا دین اسلام نشر یابد و امروز خدماتشان ارزنده استکه در این راستا جمع آوری آثار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از آثار ماندگار علامه مجلسی است که برای همیشه ماندگار شد و این اثربخشی روحانیت بوده که امروز در دسترس مردم ایران قرار دارد لذا باید گفت علمای بزرگ دیگری نیز حرکت‌های بزرگی در تاریخ انجام دادند که امروز در دسترس عموم مردم است.
محمدرضا خباز، استاندار سمنان نیز در این مراسم استان سمنان را استان علم، ادب، سیاست و دیانت دانست و گفت: این استان در دوران مختلف با تربیت و پرورش عالمان و شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته و اندیشمند علمی، دینی و فرهنگی منشا خدمات زیادی در کشور بوده و در گذشته، حال و آینده سرآمد هستند.
وی با اشاره به درک آثار وجودی علامه هراتی در جامعه، افزود: امروز تقوا، تعهد و مذهبی بودن مردم سمنان ریشه در تلاش‌های بزرگان گذشته همچون علامه هراتی دارد که در این راستا  ایشان شاگردانی تربیت کرد و تلاش‌هایی انجام داد که آثار وجودی آن تلاش‌ها و خدمات امروز بهره‌گیری می‌شود.
استاندار سمنان با بیان این که استان سمنان، استانی است که در خود شخصیت‌های بزرگی پرورش داده است و یکی از این افراد و بزرگان، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری است، اظهار کرد: امروز شخصیت‌های برجسته و چهره‌های حوزوی و دانشگاهی زیادی در این استان زندگی می‌کنند که منشا خیر و برکت و خدمات ارزنده‌ای به مردم هستند.
خباز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سمنان را به عنوان شهر دین و اخلاق معرفی کرده‌اند، افزود: این معرفی به خاطر تلاش‌ها و خدمات بی‌شائبه این شخصیت‌های برجسته بود.
وی نقش پدران و مادران این منطقه را در پرورش نخبگان و دانشمندان برجسته، بی بدیل و غیر قابل انکار دانست و گفت: اگر چه پدران نقش اساسی بر گردن ما دارند اما مادران پاک دامن فرزندانی را در این سرزمین تربیت کردند که شهره آفاق هستند.
استاندار سمنان با اشاره به این که علامه هراتی، در دلش هوای اطاعت از خداوند و در سرش هوای خدمت به مردم داشت، یاداور شد: بی‌توجهی به دنیا و مادیات باعث عزت و کرامت ایشان شد.
خباز از دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی به عنوان یک شخصیت برجسته کشوری و بین‌المللی از استان سمنان یاد کرد و گفت: دکتر روحانی که در شرایط بسیار حساس مسولیت اداره کشور را بر عهده گرفته، سه بار آبروی خود را برای نجات این مملکت تقدیم کرده است.

captcha