اشتباهات نهی از منکری نیروی انتظامی را متذکر شدیم + صوت
کد خبر: 3524807
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
حجت‌الاسلام زرگر:

اشتباهات نهی از منکری نیروی انتظامی را متذکر شدیم + صوت

گروه جامعه: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه اعضای ستاد امر به معروفی و نهی از منکر همچون نیروی انتظامی باید تحت قانون ستاد باشند و برای اجرای هر فعالیتی باید با ستاد هماهنگ شوند. گاهی نیروی انتظامی اشتباهاتی داشته است که ما بالاتر از تذکر به آنها داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آیه 71 سوره توبه گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ ۚ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ وَيُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَيُطيعونَ اللَّهَ وَرَسولَهُ ۚ أُولٰئِكَ سَيَرحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ؛ مردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند؛ نماز را برپا می‌دارند؛ و زکات را می‌پردازند؛ و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند؛ بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرارمی‌دهد؛ خداوند توانا و حکیم است»

وی ادامه داد: بنابراین موضوع امر به معروف و نهی از منکر، مهربانی است و ما باید این موضوع را در میان جامعه نهادینه کنیم که امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور و مخالف آزادی و فضولی نیست، بلکه یک مسلمان برادر و خواهرش را دوست دارد و نمی‌خواهد که دچار خطا و اشتباه شود، به همین دلیل به او تذکر می‌دهد.

وی افزود:
اسلام دین محبت است و نمی‌خواهد که مسلمانی در چاله بیفتد، به همین دلیل فرد دیگری از باب محبت مطالبی را متذکر می‌شود. نباید افراد در برابر این موضوع عکس‌العمل نشان دهند. نهادینه کردن این موضوع در جامعه کار سنگینی است و نیازمند عزم جدی بوده تا تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه شود.
کد


دریافت صوت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم که نقادی فضولی نیست و به واسطه نقدپذیری فرد کوچک نمی‌شود، بلکه هر دو موضوع از نگاه اسلام، عشق و محبت است.

وی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و
گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، طلایه‌داران، یادآوران، یاوران معروف تشکیل شدند و آموزش‌های لازم را دیدند تا اگر در این زمینه فعالیتی انجام دادند، مورد آزار و اذیت کسی نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر اظهار کرد: همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچون نیروی انتظامی باید تحت قانون ستاد باشند و برای اجرای هر فعالیتی باید با ستاد هماهنگ شوند. گاهی نیروی انتظامی اشتباهاتی داشته است که ما بالاتر از تذکر به آنها داده‌ایم و اگر خبرگزاری ایکنا نمونه‌ای از بدرفتاری‌های نیروی انتظامی مشاهده کرده است، با مستنداتی به ستاد ارائه کند.
captcha