انصاف در حجره، مقاومت در اقتصاد و رشادت در جهاد
کد خبر: 3524858
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
در مراسم بزرگداشت شهدای اصناف بیان شد؛

انصاف در حجره، مقاومت در اقتصاد و رشادت در جهاد

گروه جهاد و حماسه: در مراسم بزرگداشت شهدای اصناف و بازار که امروز، 2 شهریور در بازار بزرگ تهران و در جوار شهدای گمنام برگزار شد، از انصاف در حجره، مقاومت در اقتصاد و رشادت در جهاد به عنوان ویژگی‌های شهدای این قشر سخن به میان آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بزرگداشت شهدای اصناف و بازار به مناسبت سالروز ترور شهید مهدی عراقی به دست گروهک فرقان طی امروز، 2 شهریور در بازار بزرگ تهران در جوار شهدای گمنام برگزار شد.
در این مراسم غلامرضا حسن‌پور، مسئول سازمان بسیج اصناف طی سخنانی در رابطه با اصناف و شهدای بازار گفت: اصناف همواره هم مظلوم و هم مقتدر بوده و هست و بازاریان اولین گروهی بودند که به ندای امام(ره) لبیک گفتند. آمار شهدای قبل از انقلاب اسلامی حدود ۵ هزار نفر برآورد شده که البته این آمار قطعاً کمتر از حد واقعی است، اما در این بین سهم شهدای بازار ۵۰۰ نفر اعلام شده است.
وی به رشادت‌های بازاریان پرداخت و افزود: قیام ۱۵ خرداد از بازار شروع شد. شهید خلیل طهماسبی که از سال ۱۳۳۴ فعالیت خود را آغاز کرد،‌ همواره در مبارزه با استکبار پیش‌قدم بود و سال ۱۳۴۲ اوج رشادت بازاریان بود و این رشادت تا سال ۱۳۵۶ ادامه پیدا کرد و شهدای بازار حق بزرگی به گردن جامعه و کشور دارند.
حسن‌پور درباره شهید مهدی عراقی از شهدای بازار و از نزدیکان امام خمینی(ره)، بیان کرد: شهید عراقی الگوی بزرگی برای بازاریان است. وی کمتر از ۱۴ سال سن داشت که با شهید نواب صفوی آشنا شد و راه نهضت و مبارزه با استکبار را ادامه داد تا در پاریس به یاران امام(ره) پیوست و از نزدیکان ایشان شد. شهید عراقی چنان مقامی داشت که وقتی به شهادت رسید، حضرت امام(ره) پیاده به تشییع پیکر وی رفتند و بر سر مزارش به مناجات پرداختند و درباره این شهید فرمودند که «شهادت شهید مهدی عراقی برای من سخت و سنگین بود، اما اینکه در راه خدا به شهادت رسید مرا آرام می‌کند.»
وی در پایان به جوانان امروز کشور اشاره کرد و گفت: جوانان امروز کشورمان نیز مانند جوانان انقلاب غیرتمند و صادق هستند. افرادی مانند شهید عراقی از جان برای این کشور تلاش می‌کنند و در مقابل بعضی افراد دیگر نیز وقتی از آنان غافل می‌شویم با حقوق‌های نجومی به این کشور خدمت می‌کنند. به فرموده مقام معظم رهبری، جوانان امروز ما حتی از جوانان زمان انقلاب نیز بهتر هستند، لذا ما باید در راه شهدا قدم برداریم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.
captcha