رایزنی جهاد دانشگاهی برای انجام ماموریت‌های نقشه جامع علمی کشور
کد خبر: 3524914
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
سیدحمیدرضا طیبی خبر داد:

رایزنی جهاد دانشگاهی برای انجام ماموریت‌های نقشه جامع علمی کشور

گروه دانشگاه: رییس جهاد دانشگاهی، از شناسایی سازمان‌های واگذارکننده ماموریت‌های مصوب این نهاد و رایزنی با آنها در چارچوب نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

سیدحمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به تصویب هفت ماموریت جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور در شورای راهبری نقشه جامع از پیگیری این نهاد برای شناسایی و رایزنی با سازمان‌هایی که باید این ماموریت‌ها را به جهاد دانشگاهی واگذار کنند، خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در قالب کارگروهی ویژه و سرانجام تصویب این ماموریت‌ها در شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: در مجموعه جهاد دانشگاهی علاقه‌مندیم که پیگیری برای شناسایی نهاد واگذارکننده این ماموریت‌ها به جهاد را خودمان انجام دهیم و در این زمینه با سازمان‌های مختلف رایزنی کرده‌ایم.

طیبی با بیان اینکه جزء سازمان‌هایی هستیم که برای واگذاری ماموریت‌های مصوب در نقشه جامع پیگری زیادی کرده‌ایم، گفت: در حدود 9 ماه پس از تصویب ماموریت‌های جهاد در اجرای نقشه جامع علمی کشور، این ماموریت‌ها به جهاد ابلاغ و مقرر شد ما در جهاد نقشه راه تحقق این ماموریت‌ها را تهیه کنیم که این نقشه تهیه شده است؛ همچنین دو سازمان در این خصوص باید تشکیل دهیم، یکی «نهاد ملی پژوهش و فناوری» است که اساس‌نامه آن تدوین شده و در حال انجام مراحل کارشناسانه است.

وی همچنین از علاقمندی جهاد دانشگاهی برای تشکیل مرکز توسعه‌ای به منظور انتقال توانمندی‌های علمی و فناوری کشور در جوامع هدف خبر داد و گفت: این مرکز کارکردی مشابه «جایکا» در ژاپن و مراکز مشابه در کشورهای پیشرفته دنیا خواهد داشت.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای که تقریبا تمام شاخص‌های مرتبط با توسعه را داراست، می‌تواند ماموریت‌های یاد شده را پیش ببرد و مشارکت پویا و فعالی در اجرای نقشه جامع علمی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه با تشکیل سازمان‌های یاد شده، به تدریج نقشه راه ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور را در شورای راهبری نقشه ارائه خواهیم کرد، گفت: با سازمان‌های مختلف از جمله شورای اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم و ... رایزنی کرده‌ایم تا ماموریت‌های یاد شده به تدریج و توسط این نهادها به جهاد واگذار شود.

captcha