عدالت‌محوری از افتخارات مقدس نظام است
کد خبر: 3524922
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
استاندار گیلان در مراسم گلباران مزار شهدا:

عدالت‌محوری از افتخارات مقدس نظام است

گروه اجتماعی: نجفی یکی از افتخارات مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را عدالت‌محوری عنوان کرد و گفت: حضور بین اقشار مختلف و بررسی مسائل و مشکلات جامعه در هفته دولت باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، 2 شهریور در جریان غبارروبی گلزار شهدای رشت همزمان با آغاز هفته دولت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک این هفته به دولتمردان، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد یک‌ساله مدیران و ارائه آن به مردم است.

وی به افتتاح یک ‌هزار و 187 پروژه عمرانی و تولیدی همزمان با هفته دولت در گیلان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های مذکور با هزینه و سرمایه‌گذاری یک‌ هزار و 430 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

نجفی از رشد 28 درصدی پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: هفته دولت سال گذشته یک ‌هزار و 115 میلیارد تومان پروژه در استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با مشکلات اعتباری در سال 94 مواجه بود، تصریح کرد: امسال پروژه‌ها با مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی استان افتتاح می‌شود.

وی بر ضرورت حضور جدی مدیران، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در برنامه‌های هفته دولت تاکید کرد و گفت: مردم ولی‌نعمت ما هستند و حضور بین اقشار مختلف و بررسی مسائل و مشکلات جامعه طبق سفارش امام(ره) و مقام معظم رهبری از وظایف مدیران است و در هفته دولت باید تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بیان عملکردها منحصر به یک دولت، حزب، جناح و گروه ویژه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: بیان عملکردها و تبیین آن برای مردم موجب تقویت نظام و ایجاد امید بین اقشار مختلف می‌شود.

استاندار گیلان عملکرد استان را بسیار مثبت و قابل دفاع خواند و یادآور شد: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه عملکرد مدیران دارند و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

نجفی با تاکید بر ضرورت تلاش ویژه مدیران در راستای رشد شاخص‌ها و تحولات جدی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسیده از تعریف پروژه جدید خودداری شود.

وی یکی از افتخارات مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را عدالت‌محوری عنوان کرد و گفت: مردم خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام موجود هستند و این امر نیاز به تحرک و اهتمام جدی دارد.

ابراهیم طاهرنژاد،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در ادامه، با اشاره به سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و فرارسیدن هفته دولت گفت: ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت این دو شهید برای همه دولت‌ها مفید و مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: نام رجایی و باهنر یادآور فضایل فراموش شده تلاش، پایداری، تحمل سختی‌ها، ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری در لحظات بحرانی، ولایت‌مداری، توجه به دردهای جامعه و صدها ویژگی انسانی و اسلامی دیگر است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خاطرنشان کرد: رجایی و باهنر نشان دادند که می‌توان در عالی‌ترین مقام رسمی دولت بود، اما محرومان و پابرهنگان را که حامیان اصلی دین و نظامند، فراموش نکرد.

captcha