برگزاری همایش‌های «مالَ زیر» و «زخم کف پا» در دهدشت
کد خبر: 3524936
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

برگزاری همایش‌های «مالَ زیر» و «زخم کف پا» در دهدشت

گروه اجتماعی: مسئول سازمان مردم نهاد یاران مانا از برگزاری همایش «مالَ زیر» و «زخم کف پا» با حضور شخصیت‌های ملی و استانی به مدت دو روز در دهدشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدکمال‌الدین دولتخواه، مسئول سازمان مردم نهاد یاران مانا روز گذشته، یکم شهریورماه در نشست هم‌اندیشی هیات برگزاری جشنواره بزرگ یاران مانا «مالَ زیر»و «زخم کف پا» اظهار کرد: این همایش‌ها با هدف بررسی موانع توسعه شهرستان کهگیلویه و تجلیل از هنرمندان منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد نقش اساسی در مشارکت مردم برای توسعه جامعه‌ای پویا دارد و روز به روز نقش چنین تشکل‌هایی در زمینه‌های مختلف را شاهد هستیم.
مسئول سازمان مردم نهاد یاران مانا با بیان اینکه پس از انقلاب تحولات خوبی در کهگیلویه انجام گرفته، افزود: متاسفانه هنوز عمق محرومیت در این شهرستان زیاد است و سازمان مردم نهاد یاران مانا و دیگر تشکل‌ها برنامه‌های خوبی برای برون رفت محرومیت از شهرستان انجام داده‌اند.
دولتخواه تصریح کرد: سازمان مردم نهاد یاران مانا از سال 1387 با مجوز از وزارت کشور و فرمانداری کهگیلویه اقدام به اخذ مجوز کرد و تاکنون بیش از 45 همایش فرهنگی و اجتماعی برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه «مالَ زیر» به بخشی از هویت لر می‌پردازد، اضافه کرد: سالیان گذشته این برنامه را با حضور تمام جریانات سیاسی برگزار می‌کردیم، اما امسال این برنامه به صورت گسترده‌تر و با کیفیت بهتر برگزار می‌شود.
مسئول سازمان مردم نهاد یاران مانا ابراز کرد: روز اول حرکت نمایش خیابانی مالَ زیر ساعت 17:30 از خیابان سپاه به سمت بافت قدیمی دهدشت برگزار می‌شود.
دولتخواه بیان کرد: تمام تجهیزات از جمله لباس‌های محلی تا وجود احشام مختلف که برای کوچ از ییلاق به قشلاق انجام می‌شود در این برنامه تدارک دیده شده است.
وی تجلیل از هنرمندان ملی، تجلیل از اصحاب رسانه و حضور 34 صنوف مختلف شهرستان، تجلیل از خانواده شیخ علی مراد تنهایی به نام صدای ماندگار و یکی از مفاخر استان را از دیگر برنامه‌های این همایش اعلام کرد.
مسئول سازمان مردم نهاد یاران مانا برنامه روز دوم را در خصوص فرایند توسعه با حضور موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کامل تقوی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اسکندر یارنسب، مدیرکل پژوهش و مراکز فرهنگی بنیاد شهید کشور، پریچهر پورانصاری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جهانگیر حبیبی، معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب ایران، علی اسماعیلی، استاد حوزه و دانشگاه، عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی و تنی چند از مدیران شهرستانی و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
دولتخواه یادآور شد: برنامه روز دوم از ساعت 9 تا 12 در فرهنگ‌سرای ارشاد برگزار می‌شود.
captcha