نابغه‌‌ای قرآنی از دره‌بید/ با نقل مکان هم راهی از پیش نبردیم
کد خبر: 3524975
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

نابغه‌‌ای قرآنی از دره‌بید/ با نقل مکان هم راهی از پیش نبردیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: «حدیث نظری» حافظ هشت ساله کل قرآن است که بدون هیچ گونه امکاناتی در روستایی محروم از توابع فریدن اصفهان توانسته در راه قرآن قدم بردارد و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

نابغه‌‌ای قرآنی از دره‌بید/ با نقل مکان هم راهی از پیش نبردیم
‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کم نیستند افرادی که با کمترین امکانات و در روستایی دورافتاده و محروم در راه قرآن قدم می‌گذارند و با پشتکار و علاقه‌ای که به این راه دارند توانسته‌اند به درجات خوبی در حفظ و قرائت قرآن دست یابند، در این میان سری به روستای دره‌بید از توابع شهرستان فریدن استان اصفهان زده‌ایم و درنظر داریم به معرفی دختر نابغه قرآنی این روستا بپردازیم، دختری که بدون هیچ گونه امکاناتی و تنها با پشتکار و علاقه‌اش به قرآن‌آموزی در این راه موفق بوده است.
 «حدیث نظری»، حافظ هشت ساله کل قرآن است که در مهرماه سال 1386 در روستای دره‌بید از توابع شهرستان فریدن استان اصفهان به دنیا آمده و بدون هیچ‌گونه امکاناتی از چهار‌سالگی شروع به قرآن خواندن کرده و از پنج سالگی حفظ قرآن را آغاز و موفق شده در طول بیست ماه کل قرآن را به گونه‌ای حفظ کند که در حال حاضر به مفاهیم آیات نیز تسلط دارد و می‌تواند به صورت ترتیل به اجرای برنامه بپردازد.
«دره‌بید» روستایی با جاذبه‌های گردشگری در شهرستان فریدن مرکزی با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر است، نام روستا برگرفته از درخت‌های وحشی بید است که روستا را دربرگرفته. این روستا برای دشت لاله‌های واژگونش، به ویژه در اردیبهشت ماه مقصد بسیاری از طبیعت‌گردان و میزبان جشنواره لاله‌های واژگون است.
این حافظ نوجوان بدون هیچ امکانات و استادی توانسته در همین روستا به این موفقیت برسد و تنها همراهش در این راه مادرش بوده که سواد چندانی هم ندارد و تاکنون برای اجرای محافل مختلفی به شهرستان‌های اطراف سفر کرده و موفق به دریافت مدارکی از سازمان‌های دولتی نیز شده است.
از دغدغه‌های اصلی این حافظ کل قرآن می‌توان به علاقه بیش از حد او به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد، حتی برای این کار نامه‌نگاری‌هایی هم از طریق مسئولین استانی کرده اما هنوز به هیچ جوابی نرسیده است.
نابغه‌‌ای قرآنی از دره‌بید/ با نقل مکان هم راهی از پیش نبردیم
در ادامه برای آشنایی با حدیث نظری و خانواده او با پدرش به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ذیل تقدیمتان می ‌شود.
پدر این حافظ نوجوان در گفت‌وگو با ایکنا در مورد دلیل اصلی قرآنی شدن دخترش گفت: علت اصلی حافظ قرآن شدن دخترم علاوه بر لطف خداوند و رزق حلال، کمک‌های فراوان مادرش بوده است، به‌دلیل این‌که در روستا هیچ‌گونه امکاناتی وجود ندارد دختر من هم قرآن خواندن و در نهایت حفظ قرآن را زیر نظر مادرش آموخت.
وی به فرزندان دیگرش اشاره و تصریح کرد: به غیر از «حدیث» یک دختر 16 ماهه به نام شهناز و یک پسر 13 ساله به نام محمد‌وحید دارم که کلاس هفتم است، البته پسرم حافظ 5 جزء قرآن است اما چون به حفظ قرآن چندان علاقه‌ای نشان نمی‌دهد تمایل داریم او را به کلاس‌های آموزشی تلاوت قرآن بفرستیم. برای دختر کوچکم هم برنامه حفظ قرآن را داریم.
وی که به تاکسی‌داری اشتغال دارد، افزود: دخترم در مقطع دوم ابتدایی بوده و در حال حاضر در حال سپری کردن امتحانات مقطع سوم است تا بتواند به صورت جهشی وارد کلاس چهارم شود، او طوری به کل قرآن مسلط است که کافی است آیه را بخوانید تا شماره آیه و نام سوره و شماره صفحه را به شما بگوید، قرآن بدون معنی را نیز می‌تواند ترجمه کند حتی اگر ترجمه آیه خوانده شود نیز می‌تواند به تلاوت آیه بپردازد، او در ترتیل‌خوانی هم مهارت دارد و برای برنامه‌های مختلفی به شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف دعوت شده و به اجرای برنامه پرداخته است.
وی تصریح کرد: «حدیث» موفق به کسب مدرک‌های مختلفی در زمینه حفظ قرآن شده و مدرک 15 جزء وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ کل سازمان اوقاف و امور خیریه را دارد، هم‌چنین در سفری که به شهر مقدس مشهد داشتیم آستان قدس رضوی نیز طی آزمونی که از وی گرفت به او گواهی حفظ کل قرآن اعطاء کرد.
پدر این حافظ نوجوان از مشکلات و بی‌توجهی‌ها به دخترش گلایه کرد و گفت: برای نشان دادن توانایی‌های دخترم نمی‌دانیم از کجا باید اقدام کنیم، به خاطر فقر امکانات در محل سکونتمان و برای اینکه دخترم بهتر دیده شود و مورد توجه قرار گیرد به مدت دو ماه در شهر مقدس قم ساکن شدیم اما هیچ اتفاق مثبتی در این جابجایی صورت نگرفت و مجبور شدیم به روستا برگردیم، دخترم از قابلیت‌های بالایی در اجرای برنامه حفظ برخوردار است و برای اینکه به او توجه شود حتی در جریان مسابقات بین‌المللی قرآن به سالن اجلاس مراجعه کردیم و با وجود اینکه دخترم تمرینات سختی را پشت سر گذاشته بود تا سطح آمادگی قابل قبولی را کسب کند، به ما مجالی برای اجرای برنامه در جریان مسابقات را ندادند.
نابغه‌‌ای قرآنی از دره‌بید/ با نقل مکان هم راهی از پیش نبردیم
وی در ادامه به آرزوی‌های دخترش اشاره کرد و گفت: بزرگترین آرزوی او دیدار با رهبر معظم انقلاب است که البته چندین بار به واسطه مسئولین شهرستان نامه‌نگاری صورت گرفته حتی از فرمانداری هم به منزل ما آمدند و با او صحبت‌هایی کردند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.
پدر حدیث نظری در مورد عدم امکانات منطقه دره‌‌بید خاطرنشان کرد: این محدوده هیچ گونه امکاناتی برای آموزش قرآن ندارد و ما اگر بخواهیم معلم خصوصی برای فرزندانمان بگیریم، هزینه‌های سنگینی برای ما در پی دارد و از مسئولین و خیرین استان اصفهان تقاضا می‌کنم شرایطی را به لحاظ کاری و یا مسکن برای ما به وجود بیاورند تا بتوانیم برای آموزش تخصصی فرزندانمان در شهر اصفهان ساکن بشویم.
وی در پایان صبحت‌هایش به خواسته رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا اساتیدی در این روستا حضور پیدا کنند که بتوانند حافظان قرآن تحویل جامعه بدهند و خواسته مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن هرچه زودتر محقق شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۹:۵۰
0
2
سلام،حدایل ی عکس ازین کودک توانا میگداشتین،ماشالله بهش.
دیدبن چه اجحافهایی صورت میگیره،یکی رو دوستل پیاپی میارن سالن اجلاس، یکی با اینکه اونجا حضو داره و ازش تست هم گرفتن نمیارن ررای اجرای برنامه، واقعا جای تاسف داره برای مسئولین قرآنی کشورمون.شرم آوره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۲:۳۷
0
0
متاسفم واقعا برای مسئولین قرآنی ... چنین نوجوان های معصوم با قابلیت بیشتر و مهمتر پاکی و با صداقت پشت خط میمونند.
captcha