مساجد محور فعالیت اجتماعی محلات قرار گیرند
کد خبر: 3525033
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
مجتبی عبداللهی:

مساجد محور فعالیت اجتماعی محلات قرار گیرند

کانون خبرنگاران نبأ: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اولین همایش محله مسجد محور با تاکید بر قرار دادن مساجد به عنوان محور فعالیت های اجتماعی محلات گفت: از مساجد می توانیم به عنوان بهترین پایگاه اجتماعی استفاده کنیم؛ مساجد این ظرفیت را دارند که به عنوان هسته مقاومت به ویژه در مسائل اجتماعی و فرهنگی باشند و باید از این امکان استفاده کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی در نخستین همایش محله مسجد محور گفت: انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت و در راس آنها امام خمینی(ره) به پیروزی رسید که در راس آن تا امروز یک مرجع فقیه و جامع الشرایط حضور دارد.

http://8pic.ir/images/dz3qpbilz9y0qvdduuoe.jpg

رابطه روحانیت و مسجد در تربیت دینی

وی به رابطه روحانیت و مساجد در تربیت دینی جامعه اشاره و بیان کرد: حوزه های علمیه پشتیبان نظام و مساجد مهمترین پایگاه حفظ و تداوم انقلاب بوده است. زندگی شیعی نیز بدون حضور روحانیت معنا ندارد که اکنون همه ما آنچه از دین آموخته ایم از حضور در مساجد و روحانیت بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: افتخار می کنم که از کودکی در مساجد پرورش یافته ام و بر این باورم که اگر در کودکی و نوجوانی که از طریق روحانیت در مساجد آشنا نشده بودم و پایه های ایمانمان را تقویت نکرده بودیم توفیق خدمت به مردم را پیدا نمی کردیم.

مساجد پایگاه شکل گیری انقلاب اسلامی
عبداللهی مساجد را مهمترین پایگاه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مساجد مهمترین پایگاه شکل گیری انقلاب است که در طول تاریخ روحانیت در راس مبارزه با استعمار نقش داشته اند به نحوی که هر وقت زوحانیت شیعه ایران به مبارزه پرداخته اند قدرت سیاسی، نبرد را در مقابل آنها باخته است.

وی ادامه داد: این ملت عزت و پیروزی خود را مدیون چهره های ماندگار روحانیت نظیر امام خمینی(ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری هاست و همچنین روحانیون شهیدی که در دفاع از آرمان های انقلاب نقش داشته اند.

محور قرار گرفتن مساجد در فعالیت های اجتماعی محلات
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تاکید بر محور قرار گرفتن مساجد در محله ها گفت: مساجد باید به عنوان محور فعالیت های احتماعی در محلات قرار گیرند و همه باید تلاش کنیم که مسجد محور محله در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مسجد خانه ای برای هدایت همه انسانها در روی زمین بنا شده که همه امورات جامعه از مسجد پیگیری می شود.

مساجد بهترین پایگاه اجتماعی در محله ها
عبداللهی با اشاره به استفاده از مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی گفت: از مساجد می توانیم به عنوان بهترین پایگاه اجتماعی استفاده کنیم و مساجد این ظرفیت را دارند که به عنوان هسته مقاومت به ویژه در مسائل اجتماعی و فرهنگی باشند و باید از این امکان استفاده کنیم.

تلاش شهرداری برای عمران مساجد
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به تلاش شهرداری برای کمک به اقدامات عمرانی مساجد گفت: در سطح اقدامات زیر ساختی و عمرانی تلاش کردیم در این بخش کم وکسری ها را به حداقل برسانیم و در سطح برنامه‌ها طرح هایی را جهت ارتقای مساجد دنبال می کنیم که محور اجتماعی ما است.

توصیه مرحوم آیت الله فاضل به شهردار تهران
عبداللهی در پایان به سخنان مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خطاب به شهردار تهران اشاره و گفت: در دیداری که آقای قالیباف در حیات آیت الله العظمی فاضل با ایشان داشتند این مرجع تقلید خطاب به شهردار تهران فرمودند: «شما اعمال و واجباتتان را انجام دهید و به جای اعمال مستجبی به مردم خدمت کنید.» که اکنون اقدامات شهرداری تهران در راستای همین خدمت به مردم خصوصا در راستای توسعه دینی می باشد.

یادآور می شود؛ نخستین همایش محله مسجدمحور با پیام ۳ تن از مراجع معظم تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی، امروز در حسینه ارشاد تهران برگزار شد.

امیر محسن سلطان احمدی
captcha