ارائه مطالب در قالب‌های نو توسط ائمه جماعات
کد خبر: 3525040
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد:

ارائه مطالب در قالب‌های نو توسط ائمه جماعات

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه موقت تهران گفت: ائمه جماعات سعی کنند قالب‌های نو را برای مطالبشان ارائه کنند و از این رکود و یکنواخت بودن خودشان را بیرون بیاورند و مطالب در قالب‌های جدید تقدیم مستمعین کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در همایش محله مسجد محور گفت: همانطور که ما برای امنیت سیاسی خودمان نیاز به نیروهای اطلاعاتی و انتظامی داریم، برای حفظ کشور نیاز به مرزبان داریم، برای حفظ سلامت جسم احتیاج به ذرمانگاه و بیمارستان داریم و در این راستا چه خرج‌ها و هزینه‌هایی برای تسهیلات نیروهای مسلح، قضایی، امنیتی، بهداشت و درمان شده است اما همه آنها بدون فرهنگ اخلاق و ایمان هیچ اثری ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای قدرتمند مسلح به اتم هستند اما به جایی نرسیده اند، آمریکا امنیت خود را تامین کرده اما هر روز قتل های متعددی آنجا اتفاق می‌افتد، تحمل جنگها نشان از این است که برای تامین امنیت به چیز دیگری احتیاج است و آن اخلاق، اعتقادات و شریعت است.

http://8pic.ir/images/02uctc8twqnipdxt2g0y.jpg


ساخت مسجد اولین گام پیامبر(ص) در تشکیل جکومت اسلامی

صدیقی به اولین گام پیامبر(ص) در ساخت مسجد اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین گامی که در تشکیل حکومت اسلامی برداشت ساختن مسجد بود.

نقش مسجد در مقابله با دشمنان
امام جمعه موقت تهران به نقش مسجد در برقراری امنیت اشاره و اظهار کرد: مسجد برای ما را در مقابل میکروب‌های معنوی نقش پیشگیران دارد و در مقابل دشمن‌های قدار که چنگ و دندان خود را برای ما تیز کرده‌اند مسجد نقش اساسی را دارد.

وی ادامه داد: بنابراین نیروی مسلحی که هیچ اعتقادی ندارد با نیروی مسلحی که با همه وجودش به جبهه و سنگر می رود و برای شهادت بی قرار است خیلی فرق دارد که نشان از تربیت این نیروی معتقد در مسجد است.

فرق انسان تربیت شده مسجد با فرد تربیت شده فرنگ
صدیقیبه فرق فردی که در مسجد تربیت شده با فردی که با فرهنگ فرنگی تربیت شده اشاره کرد و گفت: کسی که در مسجد تربیت شده خداباور است چنین فردی متخلق به اخلاق الهی است؛ چنین شخصی با یک انسان تربیت شده فرنگ از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

مسجد تولید کننده حوزه علمیه
تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران به رابطه حوزه علمیه و مسجد اشاره و بیان کرد: حوزه علمیه را مسجد تولید می‌کند و علمای صالح را حوزه تولید می‌کند که این علما همچون طبیبان بی‌مرز در تمام صحنه‌ها حضور دارند همچون شهدایی که در محراب شهید شدند و در جبهه‌ها شربت شهادت را نوشیدند به همین دلیل امام خمینی(ره) از مسجد به عنوان سنگر نام می‌برد.

ضرورت بنا کردن و محور قرار دادن مسجد
صدیقی با اشاره به  ضرورت بنای مسجد و محور قرار دادن آن گفت: امروز که دنیا چنگ و دندان به ما نشان می‌دهد و برای منحرف کردن افکار دینی داعش را درست کرده ضرورت بنای مسجد و محور قرار گرفتن مسجد در تبیین دین ضروری است.

معنی محله مسجد محور
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر می‌گوییم محله مسجد محور باشد یعنی محله باید قرآن محور، دین محور، اخلاق محور، محبت محور، معنویت محور، جهاد محور، سیاست به معنی مدیریت دینی محور باشد و این کانون کانونی است که سبک مدیریت، معاشرت و زندگی را به آحاد مراجعین خود آموزش می‌دهد.

صدیقی افزود: فرد مسجدی، دزد، رباخوار، هرزه و مبتذل نمی‌شود بلکه مسجد نشاط  می‌آورد و هم روح و هم جسم سالم می‌ماند، حتی مسحد به ورزش جسمی و روحی تشویق می‌کند و با رفتن به نماز اول وقت انسان را منظم بار می‌آورد.

ارائه مطالب در قالب‌های نو توسط ائمه جماعات
امام جمعه موقت تهران خطاب به ائمه جماعات مساجد گفت: ائمه جماعات سعی کنند قالب‌های نو را برای مطالبشان ارائه کنند و از این رکود و یکنواختی بودن خودشان را بیرون بیاورند و مطالب در قالب‌های جدید تقدیم مستمعین کنند.

در گرفتاری‌ها به مساجد بروید

صدیقی افزود: شما وقتی مشکل پیدا می‌کنید به مساجد می‌روید و دست نیاز سوی خدا دراز می‌کنید، فرمودند وقتی گرهی به کار شما می افتد به مساجد بروید.

تامین امنیت در آبادی مساجد
امام جمعه موقت تهران به مزایای آباد کردن مساجد اشاره و گفت: مساجد را آباد کنید، اگر مساجد آباد شود هم امنیت تامین است و هم احتیاج به دادگستری و پلیس نداریم. مسجد سنگر است، مسجد درمانگاه است، مسجد دانشگاه است، مسجد خانه خداست پس به خانه او بروید.

یادآور می شود؛ نخستین همایش محله مسجد محور با پیام ۳ تن از مراجع معظم تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی، به همت قرارگاه فرهنگی شهید میثمی با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، سازمان بسیج و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و شهرداری منطقه 3 تهران عصر سه شنبه دوم شهریور ماه در حسینه ارشاد تهران برگزار شد.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha