آموزش نماز توسط جوانان بومی صورت گیرد
کد خبر: 3525061
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
حجت‌الاسلام لطفیان:

آموزش نماز توسط جوانان بومی صورت گیرد

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس ستاد اقامه نماز گفت: آموزش نماز را جوانان بومی که با فرهنگ، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منطقه خود آشنا هستند و بهتر می‌توانند مردم آن منطقه را با زبان خودشان با آداب و اسرار نماز آشنا کنند، انجام شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دوره آموزش معارف نماز در استان قم با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان‌سرگزی، کارشناس ستاد اقامه نماز در این جلسه حضور جوانان را در این‌گونه برنامه‌ها موجب دلگرمی برای ستاد اقامه نماز دانست و افزود: ستاد اقامه نماز، برنامه‌های متنوعی برای جوانان دارد و برای اجرای آنها نیاز به اساتید مبرز و مجرب است.

کارشناس ستاد اقامه نماز ادامه داد: در زمینه آموزش جوانان بومی با فرهنگ، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منطقه خود آشنا هستند و بهتر می‌توانند مردم آن منطقه را با زبان خودشان با آداب و اسرار نماز آشنا ساخته و آموزش دهند که نماز بزرگترین عامل و مانع فحشا و منکرات است و باید تلاش کنیم همه و همه در جامعه کنونی ما که آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر آن شده به وسیله نماز پیشگیری های لازم را به عمل آورند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیام مقام معظم رهبری  اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را وظیفه همگانی دانسته و نماز را مانع آسیب‌های اجتماعی بر شمرده‌اند لذا ستاد اقامه نماز نیز با تأسی از پیام ایشان موضوع  بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز را «نماز عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» نام نهاده‌اند و برنامه‌ها و سیاست‌های خوبی در این راستا در پیش گرفته که اقدامات انجام گرفته در این اجلاس ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام لطفیان همچنین با اشاره به آداب و اسرار نماز گفت: اسرار نماز مربوط به درون عبادت است و آداب نماز  وظیفه نماز‌گزار است و یکی از بارزترین آثار نماز در «واسجدوا و اقترب» است به‌ این معنی که وقتی سجده می‌کنیم به خدا نزدیک‌تر می‌شویم.

وی در پایان از شیوه های دعوت به نماز صحبت کرد و عوامل جذب کودک و نوجوان به نماز را متذکر شد و عوامل بازدارنده آن را نیز یادآوری کرد.

یادآور می‌شود، از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز می‌توان به نشست‌های دانش‌آموزی، خانواده، دانشجویی، طرح سلامت معنوی نام برد.
captcha