دانشجویان به‌سمت پژوهش‌های ارتباطی بروند
کد خبر: 3525149
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
حیدری:

دانشجویان به‌سمت پژوهش‌های ارتباطی بروند

گروه فضای مجازی: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌ها و بالا بردن علمی ارتباطات، اظهار کرد: دانشجویان باید به‌سمت پژوهش‌های ارتباطی بروند و در این رابطه ضرورت دارد که نظام صنفی ارتباطی در لرستان تقویت شود.

دانشجویان به‌سمت پژوهش‌های ارتباطی بروندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شهاب حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان چهارشنه، سوم شهریور در مراسم افتتاح مرکز تخصصی آپا در دانشگاه لرستان گفت: مرکز تخصصی آپا یک مرکز امدادرسانی و پشتیبانی و آگاهی‌رسانی فضای مجازی است.
وی با بیان این‌که رسالت این مرکز پژوهشی و تخصصی و علمی است، ادامه داد: جهت تخصصی بودن کار مرکز آپا، این مرکز در دانشگاه لرستان احداث و راه‌اندازی شد.
حیدری با اشاره به این‌که ما به‌دنبال تحقیقات پژوهشی در این مرکز تخصصی هستیم، خاطرنشان کرد: تحقیقات پژوهشی این مرکز در اختیار قرارگاه سایبری استان قرار می‌گیرد این در حالی‌است که در حاشیه افتتاح این مرکز کارگاه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط استاد طیرانی از دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: با توجه به رسالت وزارت ارتباطات در  سال‌جاری 1245  روستای لرستان به اینترنت پُرسرعت نسل چهارم متصل خواهند شد این در حالی‌است که کار نصب اینترنت پُرسرعت در ۴۸۴ لرستان به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به این‌که در لرستان ماهانه میلیارد تومان به جیب اپراتورهای ارتباطی می‌رود، افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا درآمد حاصله اپراتورها در لرستان مصرف شود سرمایه‌گذاری اپراتورها در استان یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزهitc  است.
حیدری عنوان کرد: در حال حاضر 80 درصد پهنای باند اینترنت در اختیار برنامه  تلگرام است. تلگرام در ایران در طول یک سال توانست 20 میلیون عضو در کشور بگیرد.
مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان لرستان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌ها و بالا بردن علمی ارتباطات، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به‌سمت پژوهش‌های ارتباطی بروند و در این رابطه ضرورت دارد که نظام صنفی ارتباطی در لرستان تقویت شود.
وی گفت: مرکز تخصصی آپا می‌توانند خلاء و ضعف‌های مقابله با تهدیدات فضای مجازی توسط دشمنان را پُر کند کمااینکه این مرکز نوعی امدادرسانی و پشتیبانی رایانه‌ای است که با هکرها و بدافزارهای رایانه‌ای که به جهت اخلال در زیرساخت‌های حیاتی کشور طراحی می‌شود،  مبارزه کند.
حیدری با اشاره به این‌که در این مرکز با استفاده از اساتید مجرب خدمات مشاوره‌ای علمی به دستگاه‌ها ارائه شد، اضافه کرد: دانشگاه لرستان هفدهمین دانشگاه در کشور است که بنیانگذار مرکز تخصصی آپا در سطح کشور می‌باشد.
captcha