نمایشگاه کتاب در مصلای زنجان آغاز به کار کرد
کد خبر: 3525151
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛

نمایشگاه کتاب در مصلای زنجان آغاز به کار کرد

گروه اجتماعی: شامگاه دیروز سه‌شنبه دوم شهریورماه، با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب استان زنجان در مصلای بزرگ شهر زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز سه‌شنبه دوم شهریورماه، با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب استان زنجان در مصلای بزرگ شهر زنجان آغاز به کار کرد و تا 8 شهریور جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

برپایی 70 نمایشگاه استانی کتاب طی 3 سال گذشته

در آئین افتتاح این نمایشگاه سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آغاز به کار این نمایشگاه در هفته دولت را باید مغتنم شمرد و به ارائه عملکرد فعالیت‌های انجام گرفته پرداخت تا مردم با امید بیشتری زیست کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب زنجان اولین نمایشگاه استانی کتاب است که در سال‌جاری فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در طول سه سال گذشته بیش از 70 نمایشگاه کتاب استانی برپا شده است و این نمایشگاه‌ها فرصتی برای در ویترین قرار دادن کتاب‌های تازه و متنوع است و زمانی مناسب برای دیده شدن کتاب فراهم می‌کند تا مردم بتوانند با کتاب‌های تازه ارتباط برقرار کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کتاب واقعا گران نیست و گران بودن کتاب را نمی‌توان عامل نخریدن آن دانست و با ارائه تخفیف در نمایشگاه‌های کتاب برخی بهانه‌ها در این زمینه کاهش می‌یابد و نمایشگاه استانی کتاب فرصتی برای حضور ناشران شهرستانی در اجتماع بزرگ نشر و ارتباط برقرار کردن مخاطبان، مولفان و ناشران با یکدیگر است.

صالحی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های کتاب استانی حداقل 30 درصد تخفیف برای خرید کتاب ارائه می‌شود، تاکید کرد: با ارائه تخفیف برخی بهانه‌ها در زمینه اینکه کتاب گران است کاهش می‌یابد، البته با ارائه تخفیف و برگزاری نمایشگاه کتاب مشکلاتی همچون متضرر شدن کتابفروشی‌های شهرستان‌ها مطرح بود که برای حل این مشکل اعلام شد بن‌های ارائه شده در این نمایشگاه از یک روز قبل تا یک هفته بعد از نمایشگاه کتاب قابل استفاده در کتابفروشی‌های سطح شهر نیز است.

این مسئول با بیان اینکه میزان کتاب‌های چاپ شده از بیش از 63 هزار عنوان کتاب در سال 91 به بیش از 80 هزار در پایان سال 94 رسیده است، خاطرنشان کرد: در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید نیز فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های فرهنگی اتفاق افتاده است همچنین در طول فعالیت دولت تدبیر و امید افزایش حدود 1000 موردی کتابخانه‌ها را در سطح کشور شاهد بودیم.

حضور ۳۴۷ ناشر از کل کشور در نمایشگاه کتاب زنجان

همچنین در ادامه این مراسم ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: به دلیل بی‌تفاوتی‌هایی که به این حوزه می‌شود، متاسفانه شاهد آن هستیم که کتاب به کالایی شیک و تزئینی تبدیل شود ولی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فرصتی برای گسترش این فرهنگ عمومی است زیرا معتقدیم هر چه کتاب زیاد باشد بزهکاری کاهش می‌یابد.

مقدم با بیان اینکه پنج ناشر زنجانی در نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان حضور دارند، تصریح کرد: برای فعالیت‌های نمایشگاهی و جنبی این نمایشگاه بیش از ۲۲۰ غرفه در نظر گرفته شده است و فعالیت‌های جانبی مختلفی همچون شب‌های فرهنگی شهرستان٬ جشن امضای کتاب توسط مولفان و شب شعر در این یک هفته برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال که اولین نمایشگاه کتاب پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است با حضور بیش از ۳۴۷ ناشر از کل کشور به مدت یک هفته فعال و بیش از ۳۸ هزار عنوان کتاب عرضه خواهد شد که تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اخی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۹:۰۵
0
0
یکی نیست بگه این موقع سال چه نمایشگاهی!!!!! فقط بودجه ها رو حیف و میل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۷:۲۲
0
0
عالى بود ممنون نشر ثالث آموت نگاه نيماژ و نشر تابهاي داميز بنظرم عالي بودن . خيلي محيط مناسبى بود ممنون
تواضعی
|
United States of America
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۴:۵۸
0
0
ببخشید من شیراز زندگی میکنم میتونم از اینجا کتاب سفارش بدم برام بفرستین؟.ممنون میشم جوابمو بدید
captcha