تقویت بنیان‌های اخلاقی جامعه مورد توجه متولیان باشد
کد خبر: 3525171
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

تقویت بنیان‌های اخلاقی جامعه مورد توجه متولیان باشد

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری اردکان گفت: برنامه‌ریزی برای تقویت بنیان‌های اساسی جامعه نظیر اخلاق اسلامی باید مورد توجه همه متولیان فرهنگ و دین باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، هادی مقیمی، سرپرست فرمانداری اردکان 3 شهریورماه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این دولتمردان، مردانگی، درست‌کاری و پرهیزکاری را به معنای واقعی کلمه نشان دادند و به الگوی مناسبی برای همه دولتمردان در جمهوری اسلامی بدل شدند.
وی با بیان این‌که همه دولت‌های پس از انقلاب تلاش کرده‌اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند؛ گفت: دولت‌ها باید با توجه به شرایط زمان خود مورد ارزیابی قرار گیرند.
مقیمی با اشاره به هفته ازدواج تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت بنیان‌های اساسی جامعه نظیر اخلاق اسلامی باید مورد توجه همه متولیان فرهنگ و دین باشد و با شناسایی نیازهای امروز جامعه و نسل جوان، به پرسش‌های آنان در تمامی زمینه‌ها پاسخ داد.
سرپرست فرمانداری اردکان ادامه داد: روحانیت، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین‌کننده و اثرگذار در این خصوص دارند و باید فاصله بین نخبگان جامعه و توده مردم برطرف شود.
وی اظهار کرد: مساجد و منابر همچنان مهم‌ترین تریبون‌های جامعه‌اند و باید از طریق این رسانه‌ها، مشکلات نسل جوان و راهکارهای رفع آن‌ها به‌صورت تخصصی تبیین و عملیاتی شود.
موتاب، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان نیز در این جلسه اظهار کرد: متوسط سن ازدواج مردان در اردکان ۲۶.۵ و در زنان، ۲۱.۳ است.
وی روند ازدواج در ده‌ سال اخیر شهرستان اردکان را نزولی توصیف کرد و گفت: در سال گذشته ۶۶۸ مورد ازدواج و ۵۵ مورد طلاق ثبت شده و نرخ ازدواج در این شهرستان ۹.۵ و این عدد در استان و کشور به‌ ترتیب ۹.۸ و ۱۰.۱ است.
موتاب همچنین در تشریح نرخ طلاق در شهرستان اردکان گفت: این نرخ در اردکان از نرخ استان و کشور پایین‌تر است و این عدد در اردکان، ۰.۷، در استان ۱.۲ و در کشور، ۲ است.
یادآوری می‌شود در این نشست جمعی از کارشناسان حوزه جوانان و ازدواج به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات خود پرداختند.
captcha