بهره‌گیری از بهترین‌های بازیگری برای ساخت فیلم مدافعان حرم
کد خبر: 3525173
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کاوه سماک‌باشی:

بهره‌گیری از بهترین‌های بازیگری برای ساخت فیلم مدافعان حرم

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه باور دارم فعالیت در حوزه سینمای مقاومت و دفاع از حرم تنها یک اقدام سینمایی نیست، بلکه پرداختن به افتخار و غرور یک ملت است،‌ افزود: برای این خواسته حتماً باید از بهترین امکانات و افراد استفاده شود.

کاوه سماک‌باشی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه رونق سینمای دفاع مقدس باید جزء اولویت‌های سینما باشد، اظهار کرد: از نگاه من پرداختن به سینمای جنگ تنها یک اتفاق سینمایی یا اخلاقی نیست، بلکه یک وظیفه شرعی است، زیرا اگر امروز می‌توانیم با آرامش کار کنیم، دلیلش جانفشانی آدم‌هایی است که از جان و مال خود گذشتند تا ما امروز راحت زندگی کنیم. البته نمی‌خواهم بگویم که ما می‌توانیم با این کار ادای دینی نسبت به رزمندگان و شهدا داشته باشیم، چون کار آنها عظیم‌تر از آن چیزی است که بتوان آن را جبران کرد، اما به هر حال این کمترین کاری است که قادریم انجام دهیم. 

وی افزود: باید توجه داشت که کار کردن در حوزه سینمای دفاع مقدس امری بسیار خطیر است، چون افتخارات و ارزش‌های یک ملت پشت این موضوع است، به ویژه اگر شخصیت‌های فیلم واقعی باشند؛ اتفاقی که در کار جدیدم (چهل مروارید) روی داده است. در این ژانر از فیلمساز گرفته تا بازیگر و دیگر عوامل باید هر آنچه در توان دارند را برای این قبیل فیلم‌ها بگذارند تا اثری که تولید می‌شود بهترین کیفیت را داشته باشد. 

این بازیگر ادامه داد: ادای دین به شهدا تنها به شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی بر نمی‌گردد، بلکه شهدای مدافع حرم نیز چنین شرایطی دارند. به ویژه که این روزها در جای جای شهرمان تصاویر این عزیزان نقش بسته است. مطلب دیگر اینکه جانفشانی مدافعان حرم همانند زمان جنگ، برای ما ارمغان به ثمر آورده، چون همه خوب می‌دانیم که اگر آنها امروز به دفاع از خاک خود برخاسته بودند، مجبور بودیم در مرزهایمان با آنها به نبرد برخیزیم. 

سماک‌باشی ادامه داد: امروز همه دنیا از رفتاری که داعشیان انجام می‌دهند متنفر هستند، اما کسی در مقابل این جنایتکاران قد علم نکرده است. با این حال مدافعان حرم رسم آزادگی را به دنیا آموختند و با جانفشانی خود به نوعی، ددمنشی داعشیان را محدود کرده‌اند. این اتفاق یک دستاورد بسیار عظیم است که سینما باید با هر آنچه که در توان دارد، آن را تصویر کند. برای این خواسته هم حتماً باید از بهترین امکانات و افراد استفاده شود. 

این بازیگر ادامه داد: فیلمسازی در حوزه مدافعان حرم به نوعی اقدام در جهت پاسخگویی به تفرقه‌افکنی بدخواهان این سرزمین است. هر از گاهی از سوی بدخواهان می‌شنویم که چرا رزمندگان ما در سوریه حضور دارند، اما این مطلب را نمی‌گویند که اگر مدافعان حرم نبودند، ما امروز باید در مرزهایمان با داعشیان می‌جنگیدیم. 

وی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این‌که چرا ما تا به این اندازه درباره مدافعان حرم کم‌کار هستیم، گفت: جواب این سوال برای خود من نیز مشخص نیست، چون غیر از چند نماهنگ تا به امروز در این حوزه کار خوبی تولید نشده است. این کم‌کاری در شرایطی است که زندگی مدافعان حرم سرشار از زیبایی و درام است، برای همین ضروری است که مسئولان سینمایی در این حوزه سیاست‌گذاری منسجمی داشته باشند تا از ساخت این قبیل کارها حمایت بیشتری شود.

captcha