همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با رسانه‌ها جهت نشر معارف ناب اسلامی
کد خبر: 3525378
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با رسانه‌ها جهت نشر معارف ناب اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ: معاون فرهنگی آستان مقدس معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر خود وظیفه می‌داند برای نشر معارف ناب اسلامی با رسانه‌ها همکاری داشته باشد تا پیام اهل بیت(ع) به گوش همگان برسد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، روز گذشته سوم شهریورماه، نشست مسئولان و مدیران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و شبکه تلویزیونی جام جم در حرم بانوی کرامت برگزار شد.
 در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان ضمن معرفی آستان مقدس، انعکاس رسانه‌ای برنامه های حرم کریمه اهل بیت(ع) را ضروری دانست و گفت: در گذشته نسبت به اهمیت این جایگاه‌های شریف و ظرفیت آن در نشر معارف ناب اسلامی غفلت شده و آنگونه که باید نتوانستیم از وجود آنها بهره‌مند شویم، از جمله این مکان‌های شریف، حرم بانوی کرامت است که همجواری حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید با حرم مطهر، ظرفیت بیشتری را برای ما فراهم کرده است.
معاون فرهنگی آستان مقدس معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) را وظیفه‌ای بر دوش همگان عنوان کرد و گفت: اگر شخصیت کریمه اهل بیت(ع) برای مردم تبیین شود، علاوه بر این که جایگاه زن در نظام اسلامی مشخص می‌شود، زنان نیز نسبت به توانایی ها و نقش خود در جامعه آگاه می‌شوند.
وی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تحت اشراف ولی فقیه و تولیت آن که توسط ایشان انتخاب شده، اداره می‌شود؛ شایسته است فعالیت‌های گسترده این مکان مقدس برای همگان تبیین شود، چراکه اقشار مختلفی از مردم با گرایشات مختلف دینی، سیاسی، مذهبی و...، برای ابراز ارادت به کریمه اهل بیت(ع) به این مکان رفت و آمد دارند.
حجت الاسلام با اشاره به نقش مکتب تشیع در بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم، گفت: چنین دینی با فطرت انسان‌ها ارتباط دارد و معرفی آن به جهانیان، با استقبال همراه خواهد شد.
وی درباره نقش رسانه در این عرصه گفت: آستان مقدس بر خود وظیفه می‌داند برای نشر معارف ناب اسلامی با رسانه‌ها همکاری داشته باشد تا پیام اهل بیت(ع) به گوش همگان برسد.
وی افزود: امروزه استکبار با تمام قوا برای ترویج عقاید استکباری و حفظ منافع خود، به مقابله با ما پرداخته است؛ در این عرصه دشمن از ناآگاهی و وابستگی برخی کشورهای اسلامی نیز استفاده کرده و برای ضربه زدن به اسلام از ظرفیت‌های مادی و نیروی انسانی مسلمانان و کشورهای اسلامی برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کند، در چنین شرایطی آگاه‌سازی مردم و مسلمانان می‌تواند نقش محوری در خنثی سازی فعالیت های استکبار داشته باشد.
جلال بیطرفان
captcha