معتقد به ریشه کنی ربا از نظام بانکی هستیم
کد خبر: 3525409
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

معتقد به ریشه کنی ربا از نظام بانکی هستیم

گروه اجتماعی: وزیر اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: معتقد هستیم که باید بتوانیم ربا را از نظام بانکی کاملا ًریشه کن کنیم و در این زمینه کاهش نرخ سود و افزایش میزان تسهیلات به مردم و به ویژه فعالان اقتصادی و عدم دخالت بانک‌ها در سرمایه گذاری مستقیم جزو سیاست‌های مهم دولت بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی، امروز چهارم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی،گفت: شهر تبريز، زادگاه دليران و غيورانى است كه در طول تاريخ از تماميت كشور و از مرزهاى شرف، عزت و كرامت ملت ايران دفاع كردند.
وى افزود: در طول تاريخ سربلند ايران اسلامى، اين استان نقش ويژه‌اى ايفا كرده است و قهرمانان اين خطه، همواره پيشتاز بودند و با اشخاصى همچون باكرى‌ها موجبات افتخار ملت ايران را رقم زدند.
طیب‌نبا، شادى و اميد را مايه اصلى براى پيشرفت اقتصادى كشور عنوان كرد و ادامه داد: دشمنان و بدخواهان جمهورى اسلامى هر روز جنگ‌هاى جديدى را بر كشور تحميل مى‌كنند ولى خوشبختانه با تلاش و كوشش جهادى، آن‌ها را يكى پس از ديگرى خنثى مى‌كنيم.
 وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در طول کار خود الگوی خوبی برای تمامی مسئولان شدند که ویژگی‌های اصلی آنان عدالت محوری بودن، مردمی بودن و کار جهادی بود.
وی ادامه داد: جهاد به معنای تلاش و کوشش بیش از حد معمول است که با تمام وجود و با نثار تمامی سرمایه‌های انسانی معنا می‌یابد که شهیدان رجایی و باهنر اسوه این شیوه مدیریت بودند.
طیب نیا با اشاره‌ای به فعالیت دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنانی که نتوانستند مردم ایران را در طول هشت سال دفاع مقدس شکست دهند، به دنبال شناسایی دیگر نقاط ضعف کشور برآمدند که در این راستا اقتصاد ما را تحلیل و وابستگی به نفت و دولتی بودن را به عنوان آسیب‌های اقتصادی کشور شناسایی کردند.
 وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در ۳۸ سال گذشته نرخ رشد اقتصاد ایران به طور متوسط سه درصد بوده و در طول هشت سال دولت قبل که دوران وفور درآمد نفتی نیز بود، نرخ رشد اقتصادی به ۲.۱ درصد رسید که باز نشان داد وابستگی به نفت ریشه اصلی آسیب رشد اقتصادی در کشور است.
طیب‌نیا ادامه داد: ما حتی در دوران تحریم توانستیم جایگاه ایران را در فضای کسب و کار ۳۴ پله ارتقاء داده و به دشمنان پیام دهیم که ملت ایران این جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشته و حتی بسیاری از کارشناسان این موفقیت را معجزه‌ای می‌دانند چرا که در میان تحریم‌های سنگین این موفقیت‌ها بی نظیر بوده است.
 وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه افزود: ما معتقد هستیم که باید بتوانیم ربا را از نظام بانکی کاملا ریشه کن کنیم و در این زمینه کاهش نرخ سود و افزایش میزان تسهیلات به مردم و به ویژه فعالان اقتصادی و عدم دخالت بانک‌‌ها در سرمایه گذاری مستقیم جزو سیاست‌های مهم دولت بوده و در قالب ۱۲ برنامه ملی، برنامه‌های عملیاتی لازم تنظیم شده و در حال اجرا است.
captcha