اجرای عدالت مهمترین رمز موفقیت یک دولت است
کد خبر: 3525426
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

اجرای عدالت مهمترین رمز موفقیت یک دولت است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه مطابق روایات دولت موفق دارای ویژگی‌هایی است گفت: مهمترین رمز موفقیت یک دولت اجرای عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: اهمیت بزرگداشت هفته دولت این است که دولتمردان باید در رابطه با عملکرد خود به ملت در این ایام گزارش دهند.
حسینی کوهستانی گفت: دولتمردان باید در هفته دولت هم تلاش‌های خود را به اطلاع ملت برسانند و هم مسائل مردم را بشنود و بررسی کنند.
وی با بیان اینکه هدف همه دولت‌ها حفظ آرمان‌های امام (ره) و انقلاب بوده است افزود: این امر بدون همراهی و همکاری مردم محقق نمی‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با بیان اینکه مطابق روایات دولت موفق دارای ویژگی‌هایی است گفت: مهمترین رمز موفقیت یک دولت اجرای عدالت در جامعه است.
وی با اشاره به دوران حکومت حضرت علی (ع) افزود: آن امام همام در دوران حکومت خود از عدالت به عنوان عاملی مهم یاد می‌کند و در روایات آمده که حکومت با کفر ماندگار است اما حکومت با ظلم پایدار نیست که این نشان از ضرورت برقراری عدلت در جامعه را می‌رساند.
وی با بیان اینکه در روایتی دیگر آمده است هیچ شهر و روستایی آباد نمی‌شود جز با عدالت افزود: اهمیت عدالت تا جایی است که از آن به عنوان عوامل مهم در ظهور حضرت معدی (عج) یاد شده است.
حسینی کوهستانی تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: چهار چیز دولت‌ها را سرنگون می‌کند بی توجهی به اصول حکومت، توجه به جزئیات، استفاده از ارذل در مسند امور و خانه نشین شدن انسان‌های با فضیلت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در اسلام حکومت هدف نیست گفت: در آیین اسلام حکومت وسیله ای برای رسیدن به حق و عدالت است.
captcha