دیوار مهربانی کتاب و طرح «کتابت را جا بگذار» اجرا شد
کد خبر: 3525433
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

دیوار مهربانی کتاب و طرح «کتابت را جا بگذار» اجرا شد

کانون خبرنگاران نبأ: کتابخانه شهید امیر کاشانی با هدف کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت فرهنگ کتاب و نشر آن در بین خانواده‌ها و احیای سنت حسنه اهدای کتاب طرح دیوار مهربانی کتاب و «کتابت را جا بگذار» را برپا کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کتابخانه شهید امیرکاشانی واقع در منطقه 9 تهران روش جدیدی را برای تقسیم مهربانی‌ها آن هم برای کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کلید زد، ایده‌ای نو برای تقویت فرهنگ کتاب و نشر آن در بین خانواده‌ها، به این معنا که کتاب‌های مازاد بر روی این دیوار گذاشته می‌شوند تا با نذر کتاب و با شیوه‌ای متفاوت مهربانی‌ها را با هم محلی‌های خود تقسیم کنند.

هدف از ایجاد دیوار مهربانی ویژه کتاب، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و احیای سنت حسنه اهدای کتاب است، با این کار مردم کتاب‌هایی را که در اختیار دارند و احیانا خوانده‌اند و در کنج قفسه‌های منازل و ادارات خاک می‌خورد در اختیار نیازمندان و کتابخوانان به صورت رایگان و امانی قرار میدهند، علاوه بر این کتاب‌هایی را که نیاز دارند بردارند و بعد از خواندن برای استفاده دیگران باز گردانند.



 همچنین طرح «کتابت را جا بگذار» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کتابخانه شهید امیر کاشانی منطقه 9 اجرا می‌شود.

بر اساس این طرح، افراد کتاب‌ها را از مکان‌های مشخصی برداشته و مطالعه می‌کنند و دوباره آنها را در مکان‌های عمومی دیگر قرار می‌دهند تا همه از آنها استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس خیابان هاشمی خیابان شهید امیر کاشانی کتابخانه شهید امیر کاشانی مراجعه و یا با شماره تلفن، 66680083 تماس بگیرند.



آرزو قاسمی
captcha