«لالجین» کوچکترین شهر جهانی معرفی شده است
کد خبر: 3525435
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

«لالجین» کوچکترین شهر جهانی معرفی شده است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: لالجین یکی از 19 شهر جهانی و به عنوان کوچکترین شهر جهانی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه در مراسم جهانی شدن لالجین، گفت: به دنبال راه‌اندازی دبیرخانه شورای شهر جهانی صنایع دستی در لالجین هستیم.
وی بیان کرد: با وجود اینکه جمعیت کل شهر جهانی لالجین 17 هزار نفر است اما در این شهر هزار کارگاه سفال و صنایع دستی وجود دارد، 11 هزار نفر در شهرجهانی لالجین در صنعت سفال فعالیت می‌کنند و به راحتی می‌توان گفت که زندگی 90 درصد از مردم آن با سفال مرتبط است.
مالمیر با اشاره به اینکه زندگی مردم همدان با سه هزار سال سابقه همواره در طول ادوار مختلف با هنر آمیخته بوده است، اظهار کرد: 22 هزار کارگاه صنایع دستی در استان وجود دارد که 36 هزار هنرمند در بخش‌های مختلف صنایع دستی مشغول به کار هستند.
وی افزود: 113 رشته در صنایع دستی استان فعال است که محصولات آن به بیش از 20 کشور در سطح جهان صادر می‌شود، لالجین یکی از 19 شهر جهانی و به عنوان کوچکترین شهر جهانی معرفی شده است، از نیمه دوم سال 94 طرح جهانی شدن لالجین مطرح شد و  اردیبهشت امسال میزبان داوران بودیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: پس از ارسال پرونده به چهار قاره دیگر، در اوایل تابستان لالجین عنوان شهرجهانی را به خود گرفت، عنوان جهانی شدن بار سنگینی را به دوش ما می‌گذارد تا روز به روز سفال را رونق دهیم و کیفیت آن را به بهترین شکل ممکن برسانیم، ایجاد موزه سفال جزء برنامه‌های خاص و اولویت اصلی ماست همچنین به دنبال ایجاد نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در استان و در لالجین هستیم.
captcha