مساجد پایگاه‌های الهی و مردمی است
کد خبر: 3525436
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
آیت‌الله قربانی:

مساجد پایگاه‌های الهی و مردمی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های الهی و مردمی است، گفت: باید مساجد را رونق ببخشیم تا اقشار مردم بتوانند در نمازهای جماعت حضور فعال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌االله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصر امروز، 4 شهریور در دیدار با ائمه جماعت مساجد شهرستان رشت، با بیان اینکه مساجد همواره از صدر اسلام محل تجمع و عبادات مردم بوده است، اظهار کرد: محل تدریس بیشتر علما در مسجد بوده است و تصمیمات برای جنگ و جمع آوری کمک برای جبهه‌ها از طریق پایگاه‌های مردمی واقع در مساجد صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های الهی و مردمی است، افزود: در حال حاضر نمازهای جماعت و جمعه پر رونق است و باید مساجد را رونق ببخشیم تا اقشار مردم بتوانند در نمازهای جماعت حضور فعال داشته باشند.

امام جمعه رشت وجود مسجد در هر محله و شهرکی را جز ضرورت‌ها دانست، گفت: محلات، شهرک‌ها و روستاها حتما باید مسجد داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد حجاب در دهکده ساحلی، تصریح کرد: سال‌های سال است که قرار بود مسجدی در این دهکده ساخته شود. با وجود همه مشکلاتی که ایجاد کردند ولی به لطف خدا این مسجد در حال ساخته شدن است که باعث خرسندی مردم این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه اوقاف حفظ و نگهداری مساجد، برگزاری جلسات و فرایض دینی در مساجد است، گفت: در بسیاری از موارد اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بر اساس وظایف خود عمل نکرده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به مسجد خواهر امام رشت، افزود: در مورد مسجد خواهر امام خلاف قانونی صورت گرفته است لذا هیات امنای خواهر امام باید از طرف ستاد رسیدگی به امور مساجد استان معرفی شوند.

امام جمعه رشت ادامه داد: مسئولان باید مساجد را توسعه دهند و ائمه جماعت هم در مساجد برای برپایی نماز حاضر باشند، امیدواریم که بتوانیم رسالتی که بر عهده ماست را به خوبی انجام دهیم.

به گزارش ایکنا، در پایان این جلسه مراسم عمامه گذاری پنج تن از طلاب توسط آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان انجام گرفت.

captcha