110 خانه‌ قرآني شهري یکی از ظرفیت‌های موجود تبلیغات در کردستان است
کد خبر: 3525449
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴

110 خانه‌ قرآني شهري یکی از ظرفیت‌های موجود تبلیغات در کردستان است

گروه اجتماعی: استاندار كردستان گفت: وجود مداحان، موسسات قرآني و 110 خانه‌ قرآني شهري را از ديگر ظرفيت‌هاي موجود استان برشمرد و گفت: با وجود اين ظرفيت‌ها برنامه‌ها و همايش‌هاي مختلفي در استان انجام مي‌گيرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از كردستان، عبدالمحمد زاهدي، استاندار كردستان عصر دیروز، چهارم شهریورماه در ديدار با مديركل تبليغات اسلامي كردستان در مجتمع فرهنگي نور سنندج اظهار كرد: انقلاب اسلامي ما پس از پيروزي بيش از هر جنبه ديگري به تاسيس نهادهايي مانند تبليغات اسلامي همت گماشت و اين مهم بيانگر آن است كه به دنبال تحول فرهنگي در جامعه و تاثيرگذاري فرهنگي در ساير جوامع هستيم.

وي با اشاره به اينكه بايد تلاش زيادي در راستاي تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي در اين استان صورت بگيرد، افزود: همگرايي همه سازمان‌هاي فرهنگي و تبليغي كشور بايد منجر به هماهنگي بين اين سازمان‌ها شود.

زاهدی بیان كرد: در اين شرايط خاص دنياي امروزي، استفاده از فناوري‌هاي نوين بسيار موثر است ضمن اينكه تبليغات چهره به چهره جايگاه خاص خود را دارد و بايد اين امكانات و فناوري‌هاي نوين وجود داشته باشد تا بتوانيم تبليغات گسترده‌تري در سطح جامعه انجام دهيم.

وی عنوان كرد: يكي از اقداماتي كه درصدديم تا در استان كردستان صورت گيرد طرحي است در زمينه فناري‌هاي نوين كه زيرساخت‌هاي ارتباطات و فناوري‌هاي نوين را در كردستان ارتقا مي‌دهد.

استاندار كردستان با بيان اينكه اين طرح با كمك وزارت تعاون و ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام مي‌گيرد، يادآور شد: اين اقدام علاوه بر ارتقاي زيرساخت‌هاي ارتباطي به اشتغال استان هم كمك شاياني خواهد كرد.

وي عنوان كرد: اين طرح به دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌هاي ما كمك خواهد كرد تا بهتر فعاليت كنند و در آينده با اجراي اين طرح استان كردستان يكي از استانهاي نمونه خواهد بود چرا كه اين طرح براي نخستين بار در كردستان انجام مي‌شود.

زاهدی اعلام كرد: نوآوري در كار فرهنگي و تبليغي امري مهم و اثرگذار است و اگر نتوانيم با زبان مناسب با مخاطب صحبت كنيم يقينا تاثير نخواهد داشت چرا كه مخاطبين ما فقط مخاطبين كاري نيستند بلكه بايد نوع صحبت با فرزندان و حتي همه دنيا را بدانيم تا شاهد اثربخشي فعاليت‌ها باشيم.

استاندار كردستان همچنين به تقاوت‌هاي قومي و مذهبي در استان اشاره كرد و گفت: بايد به اين تفاوت‌ها توجه كرد و حد تفاوت‌ها رعايت شوند و بپذيريم كه بخشي از جامعه اعتقاداتي دارند و بخشي ديگر داراي اعتقادات متفاوتي هستند.

زاهدي با اشاره به اينكه همه ما مسلمانيم و بايد با شيوه‌ها و روش‌هاي هر مذهب و قومي براي آنها تبليغ كنيم، اعلام كرد: اقدام تبليغات اسلامي در راستاي استقرار روحانيون اهل سنت در استان كاري ارزشمند و عالي است و اين امر مي‌تواند در مشاركت و همراهي مردم با مسئولان اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام مختار كرمي، مديركل تبليغات اسلامي استان كردستان نيز در اين ديدار ضمن خيرمقدم به استاندار و هيات همراه گفت: نقشه راه اين اداره‌كل استفاده از انديشه‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري است.

وی اظهار كرد: تبليغات اسلامي داراي ظرفيت‌هاي مختلفي است كه در راستاي ارتقاي فعاليت‌هاي فرهنگي، ديني و تبليغي در استان تلاش مي‌كند.

حجت‌الاسلام كرمي  با اشاره به وجود روحانيون مستقر به عنوان يكي از زيرمجموعه‌هاي تبليغات اسلامي استان افزود: روحانيون مستقر در روستاها سازمان تبليغات اسلامي كوچكي هستند كه تمامي برنامه‌هاي ديني و فرهنگي را در روستاها اجرا مي‌كنند.

وي بیان كرد: بارها از مديران خواسته‌ايم كه برنامه‌هاي خود را به تبليغات اسلامي ارائه كنند تا از ظرفيتي كه در اختيار ماست جهت تبليغ برنامه‌هاي آنها تلاش كنيم.

مديركل تبليغات اسلامي كردستان يادآور شد: دفاع از اصول اسلام و آرمان‌هاي امام راحل و ولايت رهبري حركتي است كه تبليغات اسلامي با استفاده از ظرفيت‌هاي دراختيار خود مي‌تواند انجام دهد و به آرامش جامعه كمك كند.

حجت‌الاسلام كرمي بيان كرد: مردم نيازمند آرامش هستند و بايد اين آرامش را با ترويج ارزش‌هاي فرهنگي و ديني براي آنها به ارمغان بياوريم.

وي همچنين به وجود 610 هيئت مذهبي، 110 خانه قرآني، 50 بانوي فرهيخته در استان اشاره كرد و گفت: اينها بخشي ديگر از ظرفيت‌ها و تشكل‌هايي است كه در اختيار تبليغات اسلامي كردستان است.

وي وجود مداحان، موسسات قرآني و خانه‌هاي قرآني شهري را از ديگر ظرفيت‌هاي موجود استان برشمرد و عنوان كرد: با وجود اين ظرفيت‌ها برنامه‌ها و همايش‌هاي مختلفي در استان انجام مي‌گيرد كه برگزاري سه همايش بزرگ تجليل از حافظان قرآن كريم در سروآباد، مريوان و دلبران از جمله اين اقدامات است.

مديركل تبليغات اسلامي كردستان یادآور شد: يكي از اقداماتي كه امسال تبليغات اسلامي انجام خواهد داد استقرار 50 نفر از روحانيون اهل سنت است، كه برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي انجام اين اقدام صورت گرفته است.

captcha