پروانه های سوخته، در محمودآباد به روی صحنه رفت
کد خبر: 3525507
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

پروانه های سوخته، در محمودآباد به روی صحنه رفت

کانون خبرنگاران نبأ: نمایش دفاع مقدسی پروانه سوخته به نویسندگی ابراهیم اطهری و به کارگردانی شیوا کاویانپور در سومین روز از هفته دولت در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان محمود‌آباد به روی صحنه رفت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نمایش دفاع مقدسی پروانه سوخته به نویسندگی ابراهیم اطهری و به کارگردانی شیوا کاویانپور در سومین روز از هفته دولت در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان محمود‌آباد به روی صحنه رفت.

قصه نمایش، درباره زنی است به نام ندا، که به همراه چند رزمنده تیم اطلاعات شناسایی، در روزهای آغازین جنگ، نوزادی را پیدا کرده و تلاش می‌کند کودک را از محاصره شهر اشغال شده خارج کنند، اما در مسیر فرارشان، گیر کمین دشمن می‌افتند و در همان لحظه کودک نیز شروع به گریستن می‌کند، آنها برای نجات اطلاعات مجبور می‌شوند راه تنفس نوزاد را ببندند تا بتوانند از مهلکه کمین دشمن بگریزند، غافل از اینکه کودک جان می‌دهد، این خاطره تلخ، سالها ندا را دچار عذاب وجدان می‌کند و به بیماری روانی مبتلا می‌شود و به همین سبب، بارها اقدام به خودکشی می‌کند اما هر بار موفق نمی‌شود تا اینکه در آخرین اقدام، وقتی ندا قصد دار زدن خود را داشت، دختری وارد اتاقش می‌شود و ...

این قصه، که سرشار از لحظات عاطفی و عاشقانه است با بازی بسیار خوب و روان بازیگران آن، لحظات نفسگیر و البته خوبی را برای بیننده رقم می‌زند.

سید‌ابراهیم اطهری، نویسنده نمایش، پس از اجرای اولین شب اجرای آن گفت: نگارش این اثر، دو سال زمان برد و اکنون بسیار خرسندم که نمایش توسط یک کارگردان خوش ذوق محمودآبادی و بازیگران توانمند آن گروه به روی صحنه می‌رود.

وی ضمن تشکر از سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران در حمایت از تکمیل این نمایشنامه در طول این مدت، اظهار امیدواری کرد که بیش از پیش از نویسندگان بومی حمایت شود.

شیوا کاویانپور کارگردان این اثر نیز در پایان اجرای این نمایش گفت: از همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد کمال تشکر رو دارم در صورتیکه نهادهای فرهنگی و عقیدتی دیگری مایل به حمایت از این اثر باشند، گروه مجری آمادگی خود را با اجرای عمومی آن در شهرهای دیگر استان اعلام دارد.

سید‌فاطمه سجادی، شیوا کاویانپور، حسین عمران، محمد طالبی و مهرشاد فضل‌الله راضی بازیگران این نمایش بودند.
در این نمایش حمید‌رضا گل‌محمدی، مشاور کارگردان و طراح صحنه، سعید گل‌محمدی مجری دکور، فاطمه گل‌محمدی، موسیقی و صدا و سمانه قلی‌پور دستیار کارگردان و منشی صحنه، همکاری داشتند .

یادآور می‌شود که این نمایش در نیمه دوم شهریورماه نیز در شهرستان محمود‌آباد به‌ روی صحنه می‌رود.
captcha