دانشجویان؛ سخنرانان قبل از خطبه نماز جمعه
کد خبر: 3525534
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

دانشجویان؛ سخنرانان قبل از خطبه نماز جمعه

گروه سیاسی: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم ‌که دانشجویان در خطبه‌های نماز جمعه به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها، به طرح مسائل خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی، پنجم شهریور ماه در حاشیه سفر خود به کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تریبون نماز جمعه باید دست فردی حوزوی باشد که سابقه خطبه‌خوانی داشته و مردم و منطقه را به‌خوبی بشناسد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان مسائل خود را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کنند، گفت: در جلسات مختلف در خصوص این مسئله صحبت و به اجرای آن تأکید شده است.
وی با بیان اینکه آمادگی داریم دانشجویان به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها در تریبون نماز جمعه به طرح مسائل خود بپردازند، اظهار کرد: دانشجویی که قرار است قبل از خطبه‌ها صحبت کند باید اهل نماز جمعه باشد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی با بیان اینکه باید مطالب با حفظ شئونات خانه خدا و از روی صدق و صفا، متانت و با منطق ارائه شود، تصریح کرد: اگر شهرستان‌ها فرد خاصی را برای این مهم نداشتند می‌توانیم از مشهد فردی را برای سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به شهرستان‌ها بفرستیم.
وی با اشاره به اینکه در این هفته در بردسکن یکی از دانشجویان، سخنران قبل از خطبه‌ها بوده است، عنوان کرد: منتظریم سال تحصیلی آغاز شود تا هم در نماز جمعه مشهد و هم شهرستان‌ها از حضور دانشجویان به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها استفاده کنیم.
معادی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب از اکنون در نماز جمعه حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان کنند، گفت: جریان‌هایی که معتقد به ولایت، نظام و اهل نماز جمعه هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها، به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود بپردازند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به وضعیت تغییر ائمه جمعه در استان گفت: اکنون 53 امام‌ جمعه داریم و تا ابتدای مهرماه پنجاه و چهارمین امام‌ جمعه در بخش عطاملک به مرکزیت حکم‌آباد در شهرستان جوین معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه دو شهر ششتمد و جنگل اکنون فاقد امام‌ جمعه هستند، تصریح کرد: امام‌ جمعه جدید شهر قوچان و شهر خروین طی هفته آینده معرفی می‌شوند.
حریم حرم امام رضا(ع) باید رعایت شود
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه حرم امام حسین(ع)، حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، پیامبر(ص) و کاظمین حریم دارد و باید این حریم رعایت شود، گفت: ما با رعایت این حریم‌ها زنده هستیم و مسئله رعایت این حریم‌ها مختص مشهد نیست.
captcha