اجرای طرح «اعطای مدرک به حفاظ» در یزد
کد خبر: 3525588
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

اجرای طرح «اعطای مدرک به حفاظ» در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان گفت: 118 نفر در آزمون شفاهی این طرح شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم طرحی ملی و از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مجری آن سازمان تبلیغات می‌باشد.
وی ادامه داد: هرساله در ماه بهمن و اسفند از طریق سایت تلاوت در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل ثبت‌نام به عمل می‌آید و اردیبهشت ماه آزمون کتبی برگزار و افراد برتر در شهریورماه در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند.
مسئول دارالقرآن‌الکریم استان یزد افزود: آزمون شفاهی این طرح در سال جاری روز جمعه 5 شهریورماه ویژه برادران و روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه 9، 10، 11 شهریورماه ویژه خواهران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مدرکی که به حفاظ داده می‌شود معادل دیپلم تا دکتری است یعنی در 5 درجه به حفاظ گواهی داده می‌شود که شامل درجه 1 معادل دکتری، درجه 2 معادل فوق لیسانس، درجه 3 معادل لیسانس، درجه 4 فوق دیپلم، درجه 5 دیپلم است.
حجت‌الاسلام رضایی دیپلم را حافظ 10 جزء، فوق دیپلم حافظ 20 جزء و لیسانس حافظ کل عنوان کرد و افزود: افراد در آزمون‌های دیگری اعم از لغات، کتاب قاموس قرآن و تفسیر شرکت می‌کنند که معادل فوق لیسانس و کسانی که در درجه یک قرار می‌گیرند اساتید به نام کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در استان یزد یازدهمین سال برگزاری این دوره است که در ده سال گذشته 127 نفر موفق شدند مدرک بگیرند که از این تعداد 54 نفر در درجه سه معادل حفظ کل قرآن هستند.
رضایی یادآور شد: در آزمون شفاهی امسال 104 خواهر و 14 برادر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

captcha