برگزاری رزمایش کشوری «شباب»
کد خبر: 3525818
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
ایثاری خبر داد:

برگزاری رزمایش کشوری «شباب»

گروه فضای مجازی: مسئول قرارگاه شباب سپاه استان سمنان گفت: پویایی فضای مجازی و حضور حداکثری بسیجیان در این بستر از اهداف قرارگاه شباب است؛ چرا که دشمن از بستر فضای مجازی امروز به نفع خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی ‌قرآن(ایکنا)، یاسر ایثاری با اشاره به رزمایش شباب اظهار داشت: قرارگاه شباب با هدف ارائه بستر ارتباطی برای اجزاء و رده‌های مختلف بسیج شکل گرفته است که تجلی فضای مجازی بسیج با ایفای نقش کلیه بسیجیان، دارای هویت مستقلی است.

وی افزود: این بستر دارای سامانه‌های سازمانی و غیر سازمانی است که بسیجیان در بستر اینترنت و اینترانت به این سامانه‌ها دسترسی دارند؛ از جمله این سامانه‌ها می‌توان به سایت عملکردی، سامانه مکاتبات بسیج، تالار گفتگوی وحدت، سامانه آموزش مجازی و شبکه اجتماعی وحدت و... اشاره کرد که در کل بستر ارتباطی بسیجیان با رده‌های مختلف در بستر اینترانت شباب است.

مسئول قرارگاه شباب سپاه استان سمنان گفت: علاوه بر سامانه‌های سازمانی، شبکه‌های ارتباطی مختلف دیگری هم توسط مهندسان بومی ایجاد شده است که می‌توان به سامانه پیک بسیج، وبلاگ حزب‌الله، نرم‌افزارهای پیام‌رسان سروش و سلام اشاره کرد که دارای بستری داخلی و تولید بومی به حساب می‌آید و این سامانه‌ها از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

ایثاری خاطرنشان کرد: در راستای پویایی فضای مجازی و بهره‌برداری حداکثری از این بستر طبق سنوات گذشته، در روزهای هفتم تا نهم شهریور ماه سال جاری رزمایش فضای مجازی شباب در کل کشور با محورهای سامانه‌های سازمانی و غیرسازمانی اجرا می‌شود.
captcha