980 دانشجوی بسیجی در اردوی جهادی ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3525822
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

980 دانشجوی بسیجی در اردوی جهادی ثبت‌نام کردند

گروه سیاسی: مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امسال 980 دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های استان کردستان برای اردوی جهادی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی محمدپناه، مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان امروز، ششم شهریورماه در دیدار دانشجویان با جمعی از دانشجویان سرگروه‌های اردوی جهادی استان کردستان اظهار کرد: امسال 980 دانشجوی بسیجی  از دانشگاه‌های استان کردستان برای اردوی جهادی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: این دانشجویان قرار است در پنج گروه پزشکی، عمرانی، آموزشی، دامپزشکی و فرهنگی در روستاهای محروم چهار شهرستان دیواندره، بیجار، سقز و بانه به فعالیت مشغول شوند.

محمدپناه بیان کرد: دانشجویان بومی شهرستان‌های سقز و بانه و بیجار در روستاهای محروم شهرستان خود به فعالیت می‌پردازند و کل دانشجویان سطح شهر سنندج به محرومیت‌زدایی در 30 روستای بخش سارال دیواندره مشغول می‌شوند.

وی اعلام کرد: سرگروه های‌اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه‌ها اعزام شدند تا با نیازسنجی در این روستاها، برنامه‌ریزی‌های خود را برای رفع این کمبودها انجام دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان عنوان کرد: آنچه از برنامه‌ریزی‌هایی که مربوط به دانشجویان است با روحیه جهادی و دغدغه‌مندی به خوبی انجام شده است اما بیشتر آنچه که مربوط به تعهدات مسئولین استان در راستای پشتیبانی از اردوهای جهادی است به طور کامل انجام نشده است.

محمدپناه ادامه داد: با عرصه‌یابی که سرگروه‌های اردوی جهادی انجام داده‌اند مشخص شده که برخی از مسئولان استانی و شهرستانی حتی یکبار در حوزه‌های استحفاظی خود حضور نیافته‌اند و از نزدیک شاهد مشکلات روستاییان نبوده‌اند.

میلاد فخرایی، فرمانده بسیج دانشجویی حوزه شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج  بیان کرد: اردوی جهادی آینه همت آدم‌های بی‌ادعایی است که از وقت و زندگی خود می‌گذرند که برای تحقق عدالت اجتماعی و کاستن از رنج مردم بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کنند.

وی اعلام کرد: امسال ما دانشجویان جهادگر می‌خواهیم در کنار کارهایی که سال‌های قبل نیز انجام دادیم با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است با عملیاتی‌کردن شعار سال هر کدام از ما سفیران مناسبی برای پیشرفت باشیم.

فخرایی افزود: اردوی جهادی امسال از صفر تا صد کارها و برنامه‌ریزی‌ها به وسیله خود دانشجویان صورت گرفته است و این خود تمرینی است که توان مدیریتی خود را از همین‌جا آغاز و با خیلی از مشکلات شهر و استان خود آشنا شوند.

حمید محمدجانی، فرمانده حوزه شهید عربزاده دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سرپرست تیم پزشکی این اردو نیز گفت: امسال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در قالب سه اکیپ شامل 48 دانشجو، دو پزشک، یک دندانپزشک و سه روانپزشک به 30 روستای بخش سارال دیواندره اعزام می‌شوند.

وی افزود: تیم پزشکی دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی امسال بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی سلامت با آموزش بهداشت فردی، اجتماعی و محیطی در جهت کاهش هزینه‌های سلامت و ارتقا سلامت روستاییان خدماتی را به مردم این مناطق انجام می‌دهند.

محمدجانی از برگزاری اردوهای یک روزه جهادی تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه آخر هفته‌های اکثر دانشجویان بکر و دست نخورده باقی‌مانده است طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم امسال برای اولین بار اردوهای یک روزه‌ای را به مناطق محروم آغاز کرده‌ایم که مورد استقبال دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است.

معصومه ذوالفقاری، فرمانده حوزه شهید مطهری گفت: باتوجه به رسالت خطیر و سنگین بسیج دانشجویی که حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و ضرورت حضور در عرصه‌های مختلف ایجاب می‌کند که کسانی که افتخار عضویت در این نهاد مقدس را پیدا می‌کنند شناخت و آگاهی‌های لازم از مبانی فکری و اعتقادی و مواضع انقلاب و جریان‌هایی که این حرکت خدایی را تهدید می‌کند، داشته باشند تا بتوانند با برخورداری از معرفت و بصیرت در سنگرهای دفاع از این طلیعه الهی محکم و استوار بایستند.

وی یادآور شد: حوزه شهید مطهری که شامل دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های پیام نور، تربیت معلم، علمی کاربردی، فنی و مذاهب است افتخار این را دارد که امسال حدود 200 نفر از دانشجویانش در این اردو ثبت‌نام کنند که امیدواریم با قدم‌هایی هر چند کوچک اما با روحیه بزرگ جهادی بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم روستاهای دورافتاده و محروم برداریم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این جلسه دانشجویان جهادگر پرچم متبرک آستان قدس رضوی را به فرمانده سپاه بیت المقدس اهدا کردند.

captcha