نگاه قرآنی و علوی به قدرت؛ مانع ابتلای دولت‌ها به آفت سیاسی‌کاری در سال پایانی
کد خبر: 3526089
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸
ترقی تأکید کرد:

نگاه قرآنی و علوی به قدرت؛ مانع ابتلای دولت‌ها به آفت سیاسی‌کاری در سال پایانی

گروه سیاسی: كارشناس مسايل سياسي با اشاره به دچار شدن اغلب دولت‌ها در سال پایانی به آفت کار سیاسی و انتخاباتی گفت: دولت و دولتمردی که با نگاه قرآنی و علوی به قدرت می‌نگرد در سال پایانی خود به این آفت و بلیه دچار نخواهد شد و روز آخر کاری‌اش نیز به مانند روز اولش می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس جمهور و هیئت دولت، دولت را به دوری از حواشی به‌خصوص در ماه‌های آینده که همراه با مباحث انتخاباتی است، توصیه کردند و افزودند: دولت نباید به‌هیچ‌وجه خود را سرگرم بحث‌های انتخاباتی کند بلکه باید تا آخرین روزِ کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه‌ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.

دلایل دچار شدن دولت‌ها به افت سیاسی‌کاری در سال پایانی

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی و عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دلایل دچار شدن اغلب دولت‌های جمهوری اسلامی به آفت سیاست‌زدگی در سال پایانی دولت گفت: عامل اصلی این رفتار دولت‌ها بیشتر به تمایل دولتمردان به ماندن در قدرت بازمی‌گردد. این هم به آن دلیل است که دولتمردان یا فکر می‌کنند برنامه‌‌های دولت هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است یا اینکه به دنبال عملی ساختن اهداف و شعارهای اولیه خود هستند که به آن نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: این مسائل سبب می‌شود که بدنه دولت برای حفظ قدرت وارد مباحث انتخاباتی شود و از این طریق بر انتخابات ریاست جمهوری آینده تأثیر بگذارند و از موقعیت و جایگاهی که دارند برای جلب آرای مردم به سمت خودشان بهره ببرند.

حمید رضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: به همین دلیل در سال پایانی دولت‌های دوران مختلف این رفتار از سوی دولتمردان مشاهده شده که موضوع اصلی فعالیت و مأموریت آنها کمرنگ شده است و به جای خدمت به مردم، تحقق وعده‌ها و حل مشکلات بیشتر به فکر راهکارهای ماندن در قدرت می‌گردند.

آسیب مضاعف سیاسی‌کاری در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»

 
ترقی درباره اهمیت بیشتر دچار نشدن دولت یازدهم به این آفت با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: ضربه‌های اقتصادی که کشور می‌خورد، فشاری که مردم ناچارا به خاطر تحریم‌های اقتصادی دشمنان تحمل می‌کنند و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد اعم از رکود و بیکاری وجود دارد به این دلیل است که در اقتصاد مقاومتی وارد اقدام و عمل نشده‌ایم و همچنان در حد گفت‌وگو، سمینار، جلسه و بخشنامه متوقف مانده‌ایم و عملا آن کار جدی که باید صورت بگیرد به شکل کاملی انجام نشده است.

عضو حزب مؤتلفه تأکید کرد: لذا تداوم این روند و از دست دادن فرصت‌های گرانبهایی که در اثر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند نصیب کشور شود ضربه شدیدی به اقتصاد کشور خواهد زد و حال اگر در چنین شرایطی دولت هم در سال پایانی به سمت کار سیاسی و انتخاباتی برود این ضربه و آسیب مضاعف خواهد شد.

نگاه قرآنی و علوی به قدرت؛ مانع اصلی کمرنگ شدن خدمت در سال پایانی دولت‌ها


ترقی درباره تأثیر نگاه لیبرالی به مسئله قدرت و فقدان نگاه دینی و قرآنی به این مقوله در دچار شدن دولت‌ها به آفت سیاسی‌کاری در سال پایانی گفت: اگر دولت حقیقتا اسلامی باشد به مسئولیت به عنوان طعمه نگاه نمی‌کند، زیرا فرهنگ علوی در نگاه به قدرت کاملا با فرهنگ لیبرالی و سرمایه‌داری متفاوت است.

وی یادآور شد: در فرهنگ علوی، اسلامی و قرآنی، مسئولیت فرصتی برای خدمت است و فرد مسئول تا آخرین لحظه در جهت خدمت گام برمی‌دارد، اما در نگاه طعمه‌گونه به مسئولیت و قدرت، خدمت به مردم جایگاهی ندارد و به قدرت به مانند فرصتی برای کسب مطامع بیشتر دنیوی نگریسته می‌شود.

ترقی اظهار کرد: بنابراین دولت و دولتمردی که با نگاه قرآنی و علوی به قدرت می‌نگرد در سال پایانی خود به بلیه و آفت کار سیاسی و انتخاباتی دچار نخواهد شد و روز آخر کاری‌اش نیز به مانند روز اولش می‌باشد. 

مهدی مخبری
captcha