نهال نیکوکاری بانو گلدانی به ثمر نشست
کد خبر: 3526140
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

نهال نیکوکاری بانو گلدانی به ثمر نشست

گروه هنر: مرحوم فرزانه گلدانی٬ بانوی نیکوکار سبزواری، که یکی از پزشکان «ماما» به شمار می‌رفت، با اهدا منزل خود، به عنوان محلی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی. نهال نیکوکاری را به ثمر نشاند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بسیاری از انسان‌ها در زمانی که زنده هستند با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، مانند نویسندگان و مفسران قرآن، میراثی نیک و ماندگار از خودشان بر جای می‌گذارند و افرادی بعد از ترک دیار باقی با وصیت و سفارش به دلیل فرصتی که اجل به آنها نمی‌دهد با ثروتشان میراثی جاویدان برجای می‌گذارند تا در راه خیر صرف شود، که هر دو ارزشمند و قابل تحسین است.
شهرستان سبزوار به دلیل دارا بودن پهنه گسترده و با توجه به اینکه نیاز به فعالیت‌های وسیع دارد، این امکان وجود ندارد تا دولت بتواند در همه جا سرمایه‌گذاری کند و همیشه به کمک خیرین در بخش‌های مختلف نیاز داشته و دارد.
مرحوم فرزانه گلدانی از پرسنل علوم پزشکی سبزوار که به عنوان «ماما» در زمان حیات خود فعال بودند بعد از فوت در سال 1393 مطابق وصیت و سفارش‌شان به برادر خود موسی الرضا گلدانی، منزل‌شان را به ساخت کتابخانه و بهره برداری از آن اختصاص دادند.
راه اندازی کتابخانه فرزانه گلدانی، هدیه‌ای ماندگار برای فرهنگ سبزوار/نیاز به عکس دارد
کار خیر این بانو، باعث شد تا بیش از 17 هزار نفر در شهرستان سبزوار زیر پوشش کتابخوانی با ارائه کتاب‌های مفید قرار گیرند و نام نیک وی برای همیشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم به ثبت رسد.
موسی‌الرضا گلدانی، رئیس هیات امنای انجمن خیرین کتاب و کتابخانه حکیم سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا در خصوصکتابخانه مرحوم فرزانه گلدانی، عنوان کرد: برای تعمیر و مرمت منزل خواهرم از سال 1393 مشغول کار هستیم و در 6 مرداد با راه‌اندازی این کتابخانه این کار خیر به ثمر نشست.
وی افزود: در زمان افتتاح این کتابخانه با حضور مسئولان شهرستان، رئیس اداره ارشاد سبزوار قول پرداخت 30 میلیون ریال بن کتاب برای تهیه کتاب جهت این کتابخانه را دادند و امام جمعه شهرستان نیز 5 میلیون ریال نقدی کمک کردند.
راه اندازی کتابخانه فرزانه گلدانی، هدیه‌ای ماندگار برای فرهنگ سبزوار
زیبا باغانی، مسئول کتابخانه‌های عمومی سبزوار با اظهار اینکه این کتابخانه دارای بیش از 6 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف است که بخشی از این کتاب‌ها از طرف خیرین اهدا شده است، عنوان کرد: کار این بانوی نیکوکار در ساخت کتابخانه باعث شده است بیش از 17 هزار نفر از مردم شهرستان سبزوار در منطقه شرق سبزوار در مسیر چهل متری به مطالعه کتاب دسترسی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه به جز کتابخانه کوشک تمام کتابخانه‌های سبزوار تقریبا در مرکز سبزوار قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از مناطقی که نیاز مبرم به ساخت کتابخانه در این شهرستان دارند، عبارتند از شهرک توحید، صالح‌آباد و منطقه کلاته سیفر است.
مسئول کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه در ساخت کتابخانه نیاز مبرمی به کمک خیرین شهرستان داریم، ادامه داد: به دلیل نبود کتابخانه در اطراف سبزوار و مناطق حاشیه‌ای، تنها کتابخانه واقع شده در کنار امامزاده حسن کوشک(ع) و بیرون از مرکز شهر با استقبال خیلی خوبی مواجه شده و بیش از 700 نفر عضو دارد.
باغانی ابراز کرد: این کتابخانه به صورت انتفاعی و غیر وقفی به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شده است و مدیریت و بهره برداری از آن با این نهاد است.
وی اضافه کرد: این کتابخانه در مسیر چهل متری اول سبزوار، چهار راه قند و شکر، روبروی خیابان 24 بهمن واقع شده و هر روز از صبح آماده خدمت رسانی است.
captcha