انتقاد از برخی حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی پس از کلنگ‌زنی برج هنر اسلامی
کد خبر: 3526423
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
قاسمی:

انتقاد از برخی حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی پس از کلنگ‌زنی برج هنر اسلامی

گروه هنر: رییس حوزه هنری ایلام با تأکید بر اینکه زمینی که برای ایجاد برج هنر اسلامی کلنگ‌زنی شده است جزء فضای سبز نیست و مراحل قانونی آن برای واگذاری طی شده است، گفت: در استانی که سرانه‌ی فضای فرهنگی ایلام بسیار ناچیز و هنرمندان رشته‌های مختلف از نداشتن مکان مناسب برای آموزش و برگزاری کارگاه رنج می‌برند چرا باید برای ساخت یک مرکز فرهنگی این‌گونه حاشیه‌سازی کرد؟

محمدعلی قاسمی، رییس حوزه هنری استان ایلام، امروز هشتم شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: متأسفانه بعد از کلنگ‌زنی برج هنر اسلامی که توسط وزیر محترم آموزش‌وپرورش انجام شد، برخی افراد ندانسته یا از روی غرض انتقادهایی را مطرح و برخی فراتر از آن در پوشش انتقاد نسبت به برخی مسئولان ارشد استان بی‌مهری‌هایی روا داشته‌اند که زیبنده‌ی نخبگان و دغدغه‌مندان نیست.
وی ادامه داد: زمینی که برای برج هنر اسلامی کلنگ‌زنی شده است هرچند در کنار فضای سبز وجود دارد اما جزء فضای سبز نیست و در دوران دفاع مقدس محل ساختمان یک باب نانوایی بود که پس از تخریب تاکنون بلااستفاده مانده است.
رییس حوزه هنری ایلام ضمن قدردانی از اقدام فرهنگ‌دوستانه‌ و ماندگار اعضای شورای اسلامی شهر ایلام برای واگذاری این زمین به کار فرهنگی گفت: فرمانداری ایلام این تصمیم اعضای شورای را تایید و روال اداری آن به‌طور دقیق طی و در شورای فرهنگ عمومی استان نیز تایید شد و ساخت زودهنگام این بنای فاخر مورد تأکید نماینده‌ی معزز ولی‌فقیه در استان قرار گرفته است.
قاسمی تأکید کرد: درحالی‌که سرانه‌ی فضای فرهنگی ایلام بسیار ناچیز است و هنرمندان رشته‌های مختلف از مکان مناسب برای آموزش و برگزاری کارگاه محروم هستند و با مرکز استانی فاقد سینما مواجه هستیم چرا باید برای ساخت یک مرکز فرهنگی آن‌هم در زمینی که فضای سبز نیست این‌گونه حاشیه‌سازی کرد؟
رییس حوزه هنری ایلام تأکید کرد: همجواری بوستان‌ها و فرهنگسراها تجربه‌ای است که استان‌های دیگر از آن بهره‌های فراوان برده‌اند اما فرهنگ‌دوستان و هنرمندان ایلامی تاکنون از چنین امکانی بی‌بهره‌ مانده‌اند که برج هنر اسلامی می‌تواند این خواسته‌ی دیرینه‌ را محقق کند.
قاسمی ایلام با تأکید بر اینکه کلنگ‌زنی برج هنر اسلامی آن‌هم در هفته‌ی دولت نشانه‌ی دغدغه‌ی فرهنگی همه‌ی مسئولان است، گفت: این مکان فرهنگی که در 5 طبقه و در زمینی به مساحت 1700 مترمربع و زیربنای 5700 متر ساخته خواهد شد دارای سالن اجتماعات به ظرفیت 500 نفر و سالن نمایش به ظرفیت 250 نفر خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: پژوهشگاه انقلاب و دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی هنر و ادبیات، استودیو ضبط آهنگ‌های انقلاب، پاتوق ادبی و هنر دینی، مرکز تولید، عرضه و فروش محصولات دینی و کلاس‌های آموزش‌های فرهنگی و هنری ازجمله فضاهایی است که در این بنای فاخر پیش‌بینی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با همراهی همه‌ی دغدغه‌مندان شاهد ساخت زودهنگام این بنای فاخر در استان باشیم.
captcha