سیستم بانکی ربوی؛ مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3526424
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
حجت‌الاسلام مرادبیگی:

سیستم بانکی ربوی؛ مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان اینکه در صورت اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی حاصل خواهد شد، گفت: بانکداری اسلامی بدون ربا مسئله‌ای است که با تحقق آن، اجرای اقتصاد مقاومتی تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام در نشستی با رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد ایلام با اشاره به ضرورت خدمات‌رسانی مناسب‌تر به مردم توسط مسئولان در بخش‌های اقتصادی در  راستای تحقق اهداف اقتصادی نظام اسلامی، بحث بانکداری اسلامی را یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصاد کشور دانسته و بر لزوم توجه بیشتر به این مسأله تاکید کردند.
وی با اشاره به اینکه قانون بانکداری اسلامی در شهریور سال 62 تصویب شده است، افزود: متأسفانه از آن سال به بعد چندان اجرای آن مورد توجه نبوده و مفاد آن چندان اجرایی و عملیاتی نشده است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام در ادامه با بیان اینکه در صورت اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی حاصل خواهد شد، اضافه کرد: بانکداری اسلامی بدون ربا مسئله‌ای است که با تحقق آن، اجرای اقتصاد مقاومتی تسهیل خواهد شد.
حجت‌الاسلام مرادبیگی ادامه داد: دو بحث قضا و بانکداری در نظام اسلامی از جمله مسائلی هستند که غرب نیز متوجه اهمیت آنها شده و پس از رکودهای اقتصادی در سال‌های اخیر به فکر اجرای بانکداری بدون ربا در اقتصاد خود افتاده‌اند، چرا که به درستی دریافته‌اند که ربا سبب رکود و مانع اشتغال خواهد شد.
وی همچنین ایجاد اشتغال و به تبع آن ارزش افزوده و رشد اقتصادی را از ثمرات فعالیت بنگاه‌های کوچک زودبازده دانست و به ضرورت حمایت از  این بنگاه‌ها از سوی نظام بانکی تاکید کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه ایلام در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی تولید، از مدیران سیستم بانکی خواست که با ایجاد تسهیلات با شرایط مناسب‌تر، به کارآفرینان و تولیدکنندگان کمک کنند.
افشار نادری، رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی، بر لزوم پرداختن به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و بانکداری اسلامی را یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.
وی با تأکید بر فرهنگ سازی بانکداری اسلامی، عنوان کرد: قراردادهای بانکی باید برای مشتریان شفاف سازی و تبیین و تشریح شوند.
captcha