سرای قرآن؛ پروژه اصلی سال 96 پایتخت/ مکان احداث تغییر کرد
کد خبر: 3526459
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
جعفری:

سرای قرآن؛ پروژه اصلی سال 96 پایتخت/ مکان احداث تغییر کرد

گروه جامعه: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، با اشاره به اینکه مکان‌ انتخاب شده در پروژه تهران سرای قرآن مناسب دیده نشد، گفت: با مطالعات جدید هنوز مکان مناسبی که بتواند قابلیت شاخص شدن این پروژه را داشته باشد شناسایی نشده، لذا تلاشمان این است این کار به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی در سال 96 تعیین و تکلیف شود.

علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، درباره جایگاه پروژه تهران سرای قرآن در برنامه‌های شهرداری تهران، گفت: کشور ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام است، لذا باید بتوانیم در حوزه موضوعات تخصصی در مسائل اسلامی، دینی و اعتقادیمان در مقام اول قرار بگیریم.

وی افزود: پروژه سرای قرآنی پایتخت نیز یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهمی است که باید در ظرفیت فعالیت‌های مذهبی، اعتقادی و قرآنی ما اجرا شود. مطالعات بسیار عمیقی در این حوزه انجام شد که سرای قرآن بتواند با چه خصوصیت و با چه شرایطی بتواند در نگاه کالبدی و محتوا شهر و در سطح کشور بتواند نقش ایفا کند.

جعفری تصریح کرد: در عین حال مطالعات این پروژه در دستور کار قرار گرفته که باید شاخص‌های مختلف آن را هم در نظر بگیریم. آنچه که برای ما مهم است این است که محدودیت‌های اعتبارات و مسائل بودجه‌ایی، تا امروز در این عرصه ما را محدود کرده و امکان عملیاتی شدن کامل این پروژه را از ما سلب کرده است. لذا به دنبال این هستیم که بتوانیم با تعریف ظرفیت‌های جانبی برای این پروژه و مکان‌یابی مناسب، این کار را عملیاتی کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه اراضی عباس‌آباد و نقطه‌ای که برای آن شناسایی شده مناسب این پروژه دیده نشد، ادامه داد: چند نقطه برای این پروژه شناسایی شده بود اما با کارشناسی و مطالعات بیشتر هنوز مکان مناسبی را برای اینکه بتواند قابلیت شاخص شدن این پروژه را داشته باشیم شناسایی نشده است. البته امیدواریم با تامین بودجه و اعتباراتش این بحث را به اجرا براسانیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این کار به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی ما در سال 96 تعیین و تکلیف شود و بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این پروژه در یک مکان مناسب، با محتوای قوی و در خور شان موضوع سرای قرآن و فعالیت‌های آن باشیم.

جعفری در خصوص بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده، گفت: چون موضوعات محتوایی و مفهومی آن تکمیل نشده و مطالعات در این زمینه در حال انجام است هنوز برآورد دقیقی از بودجه و اعتبارات مورد نیازش انجام نشده است، لذا همین موضوعات که در حال مشاوره و بررسی آن هستیم مقداری کار را به تعویق رسانده است.

captcha