دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی؛‌ پیام‌های مهم شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3526521
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
سلیمی مطرح کرد:

دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی؛‌ پیام‌های مهم شهدای مدافع حرم

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور در مراسم گرامیداشت شهدای خان طومان مازندران گفت: باید در برابر تکفیری‌ها به این نکته توجه کنیم که ما به موازات آشنا شدن با دشمن خود دو وظیفه مهم داریم که این پیام این شهیدان بزرگوار است و این دو وظیفه مهم ما عبارت از دشمن‌‌شناسی و دشمن‌ستیزی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور در مراسم گرامیداشت شهدای خان طومان استان مازندران، با بیان اینکه تفاوت ما با شهیدان در این است که شهیدان خود می‌‌روند اما ما را می‌برند، اظهار کرد: شهیدان آگاهانه در راه دفاع از حریم قرآن و ولایت جان می‌دهند اما بسیاری از مردم، جان می‌کنند و بدان خاطر است که شهیدان در جایگاه والایی هستند.

وی افزود: آخر و عاقبت همه موجودات در این جهان به حکم آیات قرآن کریم مرگ است. «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ»، «كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ»، «أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ». وقتی جناب موسی(ع) در صحرا بود و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، هاتفی از آسمان ندا داد که «مات موسی كَلِیمُ اللهِ، فَاَی نَفْسٍ لا تَمُوتُ؛ موسی كلیم خدا مرد، چه كسی است كه نمی‎میرد».

پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: هر چقدر که عمر ما طولانی باشد، عاقبت ما مرگ است. حضرت نوح(ع) به نص صریح قرآن، 950 سال مدت مأموریت و رسالتش به طول انجامید، اما نهایتاً از جهان درگذشت و جالب این است که وقتی فرشته مرگ جناب عزرائیل(ع) به محضر این پیامبر برای انجام مأموریت خود رسید، جناب نوح(ع) از او فرصت طلبید تا به اذن‌ الله از آفتاب به سایه برود و وقتی این فرصت به او داده شد و به سایه رفت، جناب عزرائیل از او سؤال کرد که ای پیامبر بزرگ خدا این عمر طولانی که داشتی چگونه گذشت؟ نوح(ع) در پاسخ فرمود که به اندازه زمان آمدن از آن آفتاب به این سایه. پس عمر هرچقدر نیز که طولانی باشد، می‌گذرد و هر چه ثروت و مکنت و امکانات داشته باشیم، عاقبت ما مرگ است.

سلیمی گفت:‌ کسی به اندازه پیامبر با حشمت خدا حضرت سلیمان(ع) قدرت و اقتدار و ثروت نداشت و ندارد، اما زمانی که مرگ او رسید، خداوند آن‌گونه اراده کرد که این پیامبر بزرگ الهی در حالیکه در ایوان کوشک سلطنتی خود به پا ایستاده بود، قبض روح شود و ساعات متمادی گذشت تا به امر خدا موریانه‌ها پایه عصای جناب سلیمان را جویدند و پیکر مقدس او بر زمین افتاد. پس مرگ چند خصوصیت دارد که عمومی، ناگهانی و سریع است و با هیچکس نیز ملاحظه و شوخی ندارد.

وی ادامه داد: روزی خطیب صاحب‌د‌لی را برای سخنرانی و افاضه به مجلسی دعوت کردند. کل جلسه او یک دقیقه به طول انجامید و از مردم پرسید که دو سؤال از شما دارم، سؤال اول اینکه آیا در بین این جمعیت کسی وجود دارد که مطمئن باشد تا فردا صبح زنده است؟ اگر وجود دارد از جای خود برخیزد. احدی از جای خود برنخواست و سپس، پرسید آیا در میان شما کسی وجود دارد که خود را برای این سفر نهایی آماده کرده باشد؟ اگر کسی وجود دارد که بار سفر بسته است از جای خود برخیزد. باز هم احدی از جای خود بلند نشد و سپس، فرمود که عجب دارم از مردمی که می‌دانند سرنوشت نهایی آنان مرگ است و خود را برای این سفر آماده نمی‌کنند.

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: مرگ، سرنوشت نهایی همه انسان‌ها است، اما در بین همه مخلوقات یک دسته از انسان‌های شریف و والاگهر از این قافله به این معنا مستثنی هستند و آن شهیدان بزرگوارند که خداوند فرمود «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ؛ به آنان که در راه خدا کشته شدند مرده نگوئید بلکه آنان زنده هستند و شما توان درک این معنای بلند را ندارید» و در فراز دیگر فرمود «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، «اصلاً مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند، بلکه زنده هستند و در نزد خداوند بزرگ روزی می‌خورند».

وی ادامه داد: این جایگاه شهیدان بزرگوار ماست. ما در استان مازندران قهرمان و شهرستان نور حاضر شده‌ایم تا در محضر قرآن کریم یاد شهیدان سرافراز را گرامی بداریم، البته نه فقط گرامیداشت یاد و خاطره آنان، بلکه تجدید میثاق و بیعت با آن عزیزان گلگون‌کفن. استان مازندران مردم و قدمتی تاریخی دارد که اگر از یک دیدگاه پژوهشی به آن بنگریم، به‌دنبال تحقیقات انجام شده و کاوش و یافتن ابزار سنگی چهارصد هزار ساله، قدیمی‌ترین سکونتگاه بشر در حاشیه دریای خزر است. این قدمت تاریخی این ملت بزرگ و این مردم قهرمان است.

سلیمی بیان کرد: مردم مازندران در میان خصایص و ویژگی‌های خوب خود، دو ویژگی بارز شجاعت و مهربانی عجیب دارند که این دو خصلت در مردم بزرگ این دیار و این خطه دیده می‌شود. سهم مردم خوب مازندران در دفاع مقدس به خوبی ادا شد و بیش از 10 هزار شهید و 85 هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های دفاع مقدس شدند که با احتساب تکرار دفعات مکرر اعزام رزمندگان، 430 هزار رزمنده از مازندران عازم جبهه شدند.

پیشکسوت قرآنی کشور افزود: جانبازان و آزادگان سرافراز و علاوه بر این‌ها شهدای ترور و شهدای مدافع حرم همه و همه از افتخارات این مردم قهرمان و بلندمرتبه هستند. امروز اگر از شهدای قهرمان مدافع حرم سخن می‌گوییم درواقع از عزیزانی سخن می‌گوییم که در منطقه استراتژیکی خان طومان سوریه به نحوی بسیار ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگوار شما در شرایطی که روسیه گرفتار یک خدعه و نیرنگ از سوی آمریکا، شیطان بزرگ شد، به شهادت رسیدند. در شرایطی که آمریکا از روسیه درخواست کرد به خاطر اینکه عناصر پلید داعش و تروریست‌های تکفیری بتوانند جنازه کشته‌شدگان خود را جمع‌آوری کنند، به مدت دو روز آتش‌بس اعلام کنند و این آتش‌بس اعلام شد. (البته روسیه بعدا متوجه این رودست خوردن از آمریکای جنایتکار شد).

سلیمی در ادامه سخنان خود افزود: در این مدت بخشی از رزمندگان عزیز و فرزندان غیور استان مازندران در منطقه خان‌طومان بودند. آنان به این ضوابط به اصطلاح بین‌المللی احترام گذاشتند، اما تروریست‌ها در شرایطی که آل یهود(منظور سلسله حاکم بر شبه جزیره حجاز و عربستان است) به صورت میلیاردی سلاح و تجهیزات در اختیارشان قرار می‌داد و در شرایطی که فرزندان عزیز ما با حداقل امکانات بلکه با غیرت و همت خود در برابر کفر ایستاده بودند، آنان را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به برخی شبهه‌افکنی‌ها که در جامعه مطرح می‌شود از قبیل اینکه چراغی که بر خانه رواست، بر مسجد حرام است یا اینکه چرا جوانان ایران زمین را به خاطر اعراب به کشتن می‌دهید؟ اظهار کرد: این افراد از همه چیز بی‌خبرند. نه اطلاعات نظامی و تاریخی دارند و نه در رابطه با علوم استراتژیکی اطلاعاتی دارند. باید از یاد نبریم که دفاع از مظلوم و مقابله با ستمگر یک اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی است.

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: از سوی دیگر اگر فرزندان باغیرت ما در صف مقدم در سوریه به مقابله با داعش برنمی‌خواستند، داعش هم‌اکنون در تهران و اصفهان فتنه‌انگیزی می‌کرد. به همین خاطر بود که فرمانده شجاع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صراحتاً به دشمنان اعلام کرد که مرز ما مرز جغرافیایی بین‌المللی نیست. از چهل کیلومتر مانده به مرزهای رسمی جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی از داعش و غیرداعش به این سرزمین پاک و ولایی و این سرزمینی که هر روز لااقل سه بار بر فراز مأذن‌های آن ندای «اشهد أن علی ولی الله» به آسمان برمی‌خیزد، نزدیک شود، قلم پای او را خرد می‌کنیم و همین کار را کردند.

سلیمی با اشاره به اینکه به همین خاطر بود که پاسداران انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر از خانه و کاشانه خود فاصله گرفتند و در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و او را زمین‌گیر کردند، گفت: این در شرایطی بود که عربستان سعودی از حمایت میلیارددلاری خود از تروریست‌ها دریغ نداشت. در برخی از گزارشات آمده است که عربستان زندانیان شرور خاورمیانه را خریداری می‌کرد و به آنان ماهیانه چند هزار دلار حقوق می‌داد تا آن‌ها بروند و بجنگند. اگر کشته شدند، به خانواده آنان بیست هزار دلار پول بدهد و اگر ماندند، هر ماه دو هزار و پانصد دلار حقوق بگیرند و سپس، از زندان آزاد شوند. آن‌ها همه حرامیان را سازمان‌دهی کرده بودند تا در مقابل مقاومت شیعیان بایستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این زمینه به چند سؤال باید پاسخ دهیم که اولاً داعش چیست؟، اظهار کرد: داعش در یک کلمه یک گروه شرور تروریستی تکفیری فعال مسلح با ویژگی‌های بی‌رحمی، سفاکی و خونریزی است که تاکنون هیچ جریانی مانند آن‌ها چهره زیبای اسلام را تا این حد تخریب نکرده است. کسانی که تابع هیچ مرام انسانی نیستند. آنان خود را پیروان رسول خاتم(ص) می‌دانند غافل از اینکه خداوند به پیامبر ما در قرآن کریم مدال داده است «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ». اینان خود را پیروان پیامبر اکرم(ص) می‌دانند و این از بزرگترین دروغ‌های تاریخی است.

پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه با طرح این سؤال که داعش را چه کسی به وجود آورد؟، تصریح کرد: در یک واژه ایالات متحده آمریکا این گروه پلید را به وجود آورده است. در آخرین اعترافات کتبی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا و کاندیدای فعلی انتخابات این کشور، به صراحت این اعترافات آمده است که در دهه هشتاد میلادی مقدمات تشکیل این جریان پلید و شوم با کمک دولت‌های آمریکا و کمک افسران سیا و پنتاگون فراهم شد و آنان این‌ها را مسلح کردند.

سلیمی در ادامه با طرح این مسئله که این گروه پلید چگونه و به وسیله چه کسی حرکت می‌کند؟، گفت: ابراهیم البدری در ظاهر یک کشاورز ساده بود، اما فردی جاه‌طلب و ماجراجو که سازمان جاسوسی سیا او را شناسایی کرد و در یک برنامه از پیش تعیین شده او را به مدت سه ماه با عناصر تندروی سلفی در سلول‌های زندان در ابوغریب زندانی کردند و در آن مدت این کشاورز به ظاهر ساده تبدیل به یک عنصر تندروی خونخوار شد و لقب ابوبکر البغدادی را برای خود انتخاب کرد و پس از اینکه از زندان او را آزاد کردند، عملیات جذب تروریست‌ها را آغاز کرد و با کمک قطر، ترکیه و حمایت‌های عربستان سعودی این جریان تقویت شد. ده‌ها هزار تروریست را از دنیا سازماندهی کرده و در اختیار او گذاشتند و در یک برنامه فریب‌‌کارانه پنتاگون برای دستگیری او 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این کار را کردند تا شرایط مخفی شدن و پنهان شدن ابوبکر البغدادی را در حقیقت فراهم کنند.

وی افزود: در آن زمان بود که بمب‌گذاری‌های مهیب، انفجارهای شدید، ترورهای متعدد و حمله به مناطق شیعه‌‌نشین اوج گرفت و همه این مسئولیت‌ها را این فرد شرور پذیرفت و هنگامی که ناآرامی‌های سوریه یعنی مشهد و مقتل فرزندان شهید شهرستان نور و استان مازندران آغاز شد، این‌ها تهاجم بیشتری را آغاز کردند.

پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه با اشاره به هدف این تروریست‌ها، اظهار کرد: این‌ها مدعی برقراری حکومت اسلامی در شام و عراق و توسعه آن تا ایران هستند و حتی در شایعات نیز عزیزانی که با فضاهای مجازی سرو کار دارند دیدند و شنیدند که اعلام کردند که آماده‌اند تا بیایند و قبه و بارگاه حضرت امام رضا(ع) را تخریب کنند. شیوه این‌ها خونخواری و وحشی‌گری است. این گروه پلید به زن و فرزند مردم رحم نمی‌کنند. خلبان اردنی را در داخل یک قفس زنده آتش می‌زنند و مردم را در داخل قفس‌های آهنی غرق می‌کنند. سر مردم بی‌دفاع را می‌برند و به زنان جوان مردم اعم از شیعه و سنی و مسیحی تجاوز می‌کنند سپس، آنان را در بازار برده‌فروشان کشورهای مختلف از جمله نیجریه با کمک فرقه ضاله بوکوحرام به قیمت صد دلار به مردان هرزه می‌فروشند.

سلیمی با بیان اینکه ماهیت داعش این است و بدانید که قاتلان فرزندان شما چه عناصر پلیدی هستند، افزود: قرآن کریم در این رابطه می‌فرماید «أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ». اینان کسانی هستند که از خدا و پیامبر، مکتب و انسانیت و رحم و عاطفه غافل هستند. در مقابل ما این گروه قرار دارند و باید به این نکته توجه کنیم که ما به موازات آشنا شدن با دشمن خود دو وظیفه مهم داریم که این پیام این شهیدان بزرگوار است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان ما بیشتر دقت کنند و فریب شبهه‌افکنی‌های دشمنان را نخورند، گفت: این دو وظیفه مهم ما عبارت است از دشمن‌‌شناسی و دشمن‌ستیزی. باید دشمن را بشناسیم و با او مبارزه کنیم. جوانان عزیز به تفسیر قرآن مراجعه کنند و ببینند که ما چه تکلیفی در زندگی خود داریم یعنی زندگی که نهایت آن مرگ است و چه بهتر که شرافتمندانه و سرخ و در امتداد خط سرخ شهدای بزرگوار کربلای حسینی باشد.

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: این خون به ناحق ریخته شهیدان ما پایمال نخواهد شد و یقیناً یوسف زهرا(س) و مهدی فاطمه(س)، منتقم خون حسینی خواهد آمد و قبل از تشریف‌فرمایی ایشان ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم قهرمان مازندران انتقام خون فرزندان خود را از این قاتلان سفاک خواهند گرفت. از یاد نبریم که ما وام‌دار خانواده‌های شهیدان مازندرانی هستیم که هنوز پیکر مقدس آنان نیز بازنگشته است.

سلیمی با اشاره به اینکه این توطئه عدم استرداد پیکر شهدای خان طومان صراحتاً از سوی دستگاه حاکمه سعوی ابلاغ شده است، افزود: یکی از دلاورمردان عزیزی که از همین خان طومان به‌عنوان جانباز بازگشته است، این حقایق را گفته است. بدانید خون شهیدان خان طومان و خون همه شهدای حرم عمه سادات حضرت زینب(س) برای ما چندین پیام دارد که پیروی از قرآن و ولایت، ادامه راه شهیدان و مقابله با ظلم و استکبار، حفظ هویت دینی و فرهنگی،‌ حمایت و دفاع و تبعیت از رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی، ارتقاء توان رزمی و ارتقاء توان اقتصادی و ارتقاء معرفت دینی و جهاد و مقاومت در راه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) از جمله این پیام‌هاست.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر اینگونه بود، می‌توانیم در فردایی که نه چندان دور است، در پیشگاه شهیدان، امام شهیدان و همه شهدای کربلا سرافراز بایستیم و عرضه داریم که ما نیز به وظیفه خود عمل کردیم، تصریح کرد: ما وام‌دار خانواده شهدای مدافع حرم و همه شهدای بزرگوار هستیم. باید این راه را با صلابت ادامه داد و دانست که پیروزی نهایی از آن حق است و ان‌شاءالله آن منتقم حقیقی خواهد آمد و به حول و قوه الهی پرچم توحید و ولایت را بر گستره گیتی به اهتزار درخواهد آورد.

captcha