حضور در بزرگترین رویداد قرآنی حق عموم مردم است
کد خبر: 3526558
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

حضور در بزرگترین رویداد قرآنی حق عموم مردم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت و مربی قرآن کریم با اشاره به سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: با توجه به اینکه این مسابقات یکی از مهم‌ترین و به نوعی بزرگترین رویداد قرآنی کشور است، حضور و بازدید از روند مسابقات و استفاده از فضای معنوی آن را حق عموم مردم است.

ابوطالب شهسواری، پیشکسوت و مربی قرآن استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه مسابقات قرآن اوقاف یکی از مهمترین مسابقات و به نوعی بزرگترین رویداد قرآنی در سطح کشور است؛ لذا باید از تمام ظرفیت‌ها جهت حضور مردم استفاده کرد.
وی حضور و بازدید از روند مسابقات قرآن اوقاف و استفاده از این فضای معنوی را حق عموم مردم خواند و تصریح کرد: تبلیغات گسترده برای حضور عموم به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است باید برای عملیاتی شدن این مهم از پوسترهای تبلیغاتی و زیرنویس‌های سیمای استانی استفاده کرد.
شهسواری ادامه داد: برای برگزاری کنسرت‌ها از تبلیغات گسترده‌ در مناطق پر رفت و آمد  استفاده می‌شود اما متأسفانه نوبت به مسابقات قرآن که می‌شود هزار اما و اگر سر راه تبلیغات وجود دارد، تبلیغات در مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی از ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان برای جذب و مشارکت مردم در مسابقات قرآن اوقاف به کار برد.
وی یکی دیگر از راهکارهای حضور مردم در مسابقات قرآن را استفاده از ظرفیت مجمع قاریان و حافظان استان بیان کرد و افزود: پیشکسوتان قاری و حافظ هرکدام دارای طیف و زیر مجموعه خاص خود هستند که می‌توانند برای تشویق نوجوانان و جوانان گام‌های تأثیرگذاری بردارند.
پیشکسوت قرآنی از زمان برگزاری مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اظهار بی‌اطلاعی کرد و با ابراز گلایه از اینکه هنوز اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه برگزاری، زمان و مکان این مسابقات به شکل گسترده نشده است، گفت: امروز ابزار اطلاع جمعی به سهولت در اختیار عموم قرار دارد و بدین وسیله می‌توان اخبار را به موقع انعکاس داد.
شهسواری در پایان، بابیان این نکته که برگزاری مسابقات قرآن باید با مشورت و هم‌افزایی فکری با دیگر فعالان این حوزه انجام شود، اظهار کرد: در دهه‌های 60 تا اواخر 70 ما شاهد حضور حداکثری مردم در برنامه‌های قرآنی بودیم، چراکه فعالان این عرصه به متولیان خوراک فکری می‌دادند و زیر مجموعه‌های خود را برای حضور فیزیکی در مسابقات دعوت می‌کردند اگر روند مسابقات نیز به این شکل باشد قطعاً این دوره از مسابقات قرآن اوقاف با حضور چشمگیر مردم برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، روز یکشنبه، 14 شهریورماه برگزار می‌شود.


captcha