از دوستی تا یاوری حضرت مهدی(عج) در کانون شهید مطهری
کد خبر: 3526709
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
عمری تبیین کرد:

از دوستی تا یاوری حضرت مهدی(عج) در کانون شهید مطهری

گروه جامعه: مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری از اجرای طرح یاوران مهدی در چهار مرحله دوستی، پیروی، انتظار و یاوری ویژه دانش‌آموزان خبر داد.

 سعید عمری، مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از اجرای طرح یاوران مهدی خبر داد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان در چهار دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

وی اولین دوره را «دوست داران مهدی» نامید و گفت: پس از طی این دوره دانش‌آموزان به «پیروان مهدی» تبدیل می‌شوند. حضرت قائم (عج) در میان پیروان خود از منتظرانی برخوردار است، بدین جهت دانش‌آموزان دوره سوم را با عنوان «منتظران مهدی» سپری می‌کنند و در انتها به دوره یاوران مهدی می‌رسند.

عمری با بیان اینکه در این دوره‌ها آموزش‌های دانش‌آموزان با دوستی اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) آغاز می‌شود و به نحوی به پیش می‌رود که در پایان دوره دانش‌آموز به یاور حضرت ولی عصر(عج) بدل شده باشند اظهار کرد: دانش‌آموزان در هر دوره یک بسته آموزرشی شامل کتاب و لوح فشرده دریافت می‌کنند.

وی از اهدای یک مدل در پایان هر دوره به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در پایان دوره انتهایی نیز دانش‌آموزان به جمکران اعزام می‌شوند و مدال حقیقی یاوران مهدی را دریافت می‌کنند. گذراندن این دوره مقدمه‌ای برای ثبت نام و عضویت در کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری محسوب می‌شود.

از دوستی تا یاوری حضرت مهدی(عج) در کانون شهید مطهری

وی به اختصاص یک پرچم به هر دوره آموزشی اشاره و عنوان کرد: برای دوره اول پرچمی سفید به معنای دوستی و برای دوره پیروان مهدی پرچمی قرمز به یاد امام حسین(ع) در نظرگرفته شده است. همچنین برای دوره منتظران مهدی نیز پرچمی آبی رنگ در نظر گرفته شده است تا یادآور آرامش باشد. در مرحله آخر نیز دانش‌آموزان با پرچم سبز در دوره یاوران مهدی حضور می‌یابند.

عمری اعضای کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری را دانش‌آموزان مناطق 15، 16 و 12 خواند و اظهار کرد: هر سال حدود 313 نفر از دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه عضو کانون می‌شوند.

وی به فعالیت گروه نویسندگان فردا اشاره کرد و گفت: خروجی هر دوره آموزشی در مجموعه قصه‌های قاصدک‌ها از سوی این گروه منتشر می‌شود.

از دوستی تا یاوری حضرت مهدی(عج) در کانون شهید مطهری

وی همچنین از تولید محتوا برای مربیان تربیتی از سوی کانون شهید مطهری خبر داد و گفت: برای اینکه مربیان بتوانند نقش هدایتگری خود را به نحو بهتری ایفا کنند یک بسته کاربردی آموزشی به آنان با عنوان همراه با مربی همگام با مدرسه به آنان اعطا می‌شود. در هر ماه یک بسته به مربیان تعلق می‌گیرد.
captcha