آنها که برای نماز اول وقت بی‌تابند
کد خبر: 3526754
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
آیه روز/

آنها که برای نماز اول وقت بی‌تابند

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سوره احزاب آمده است خداوند بر مؤمنین صلوات می‌فرستد؛ اين رحمت ويژه الهی همان حالت‌های نورانی است كه برای انسان پيدا می‌شود؛ انسان طوری است که برای نماز اول وقت بی‌تاب‌ است و از لغزش‌ها متنفر است، معلوم می‌شود اين يك عنايت الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، یکی از آیات نورانی، سرورانگیز و روشنی‌بخش دیده مؤمنان آیه مبارکه 43 از سوره احزاب است که خداوند در آن فرموده است:

«هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا»: اوست كسى كه با فرشتگان خود بر شما درود مى‏‌فرستد تا شما را از تاريكي‌ها به سوى روشنايى برآورد و به مؤمنان همواره مهربان است.

آیه می‌فرماید: خداوند سبحان بر مؤمنان صلوات می‌فرستد و همچنین فرشتگان. آیت‌الله العظمی جوادی آملی در بیان معنای چگونگی صلوات خداوند بر مؤمنین گفته است:

خداي سبحان رحمت خاص را نصيب شما می‌كند؛ آن رحمت تشريعی را كه نصيب همه كرده است ولی اين گرايش اين علاقه، اين كوشش [چيز ديگر است]. می‌بينيد بعضی‌ها همين كه اول وقت می‌شود برای نماز اول وقت بی‌تاب‌اند. بعضي‌ها متأسفانه می‌بينيد با اينكه دارند اذان می‌گويند اينها مرتب اطراف حرم دارند می‌گردند مشغول بيع و شراء هستند، نماز می‌خوانند اما آن حساسيّت را ندارند. اين گرايش اين طپش اين علاقه كه من با خدای خودم در اولين فرصت گفتگو كنم اين يك نورانيّتی است در قلب هر كسی نيست. اگر اين نورانيّت پيدا شد بدانید اين صلوات الهی است و همچنين درباره ساير كارها.

به گفته علما اين صلوات و رحمت ويژه الهی همان حالت‌های نورانی است كه براي انسان پيدا می‌شود؛ انسان طوری است كه از لغزش‌ها متنفر است، از كارهای حرام بيزار است وقتی پيشنهاد خلاف به او می‌دهند می‌بينند بدنش مي‌لرزد، اهل اين كار نيست معلوم می‌شود اين يك عنايت الهی است كه غير از آن هدايت عامّه(که همه از آن بهره‌مندند)نصيب او شده از اين فرصت بايد حدّاكثر استفاده را كرد.

captcha