حجاب نیروهای پلیس در آمریکا؛ آری یا نه؟
کد خبر: 3526776
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

حجاب نیروهای پلیس در آمریکا؛ آری یا نه؟

گروه بین‌الملل: ادارات پلیس آمریکا بر سر صدور اجازه حجاب برای افسران زن مسلمان در زمان انجام وظیفه اختلاف نظر دارند و از میان 25 اداره، هفت اداره به افسران این اجازه را می‌دهند.

در کدام شهرهای آمریکا حجاب نیروهای پلیس بلامانع است؟/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Fusion»، هفته گذشته، پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا با اتخاذ یک سیاست جدید اعلام کرد که افسران زن مسلمان از این پس می‌توانند در زمان انجام وظیفه حجاب داشته باشند.
سخنگوی پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا اعلام کرد: این سیاست که تغییر بزرگی در قوانین پلیس سطلنتی محسوب می‌شود، نشاندهنده تنوع فرهنگی در جامعه کانادا و ترغیب زنان مسلمان به پیوستن به نیروی پلیس است.

در جنوب مرزهای کانادا، ادارات پلیس آمریکا بر سر صدور اجازه حجاب برای افسران زن مسلمان در زمان انجام وظیفه اختلاف نظر دارند.

از میان 25 اداره پلیس بزرگ آمریکا، هفت اداره به افسران اجازه داشتن حجاب در زمان خدمت را می‌دهند. شش اداره به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند و بقیه سیاست روشنی ندارند و به سؤالات در این رابطه هم پاسخ نمی‌دهند.

ادارات پلیس نیویورک و واشنگتن هر دو افسرانی که حجاب دارند، استخدام کرده‌اند. اداره‌های پلیس بالتیمور، ممفیس، سانفرانسیسکو، آتلانتا و شارلوت نیز می‌گویند که از حجاب کارکنانشان جلوگیری نمی‌کنند.


انگلیسی/ در کدام شهرهای آمریکا حجاب نیروهای پلیس بلامانع است؟

«دیوید رابینسون»، سخنگوی اداره پلیس شهر شارلوت می‌گوید: شغل ما دفاع از آزادی و استقلال مردم است. ما نباید در اعتقادات افسران دخالت ‌کنیم.

با این حال، افسران پلیس در لس‌آنجلس، فیلادلفیا، هیوستن، لاس‌وگاس، سن‌آنتونیو، و کلمبوس اجازه داشتن حجاب در زمان خدمت را ندارند.

اما در سایر اداره‌های پلیس یا تاکنون این مسئله برای آنان پیش نیامده و یا افسران نیاز به مجوز خاصی برای داشتن حجاب در زمان خدمت نداشته‌اند.

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگ‌ترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، می‌گوید: فکر می‌کنم روند کلی به سمت پذیرش حجاب است. از آنجا که سیاست آن‌ها داشتن تنوع فرهنگی در نیروهای اجرای قانون است، پذیرش حجاب یک روند طبیعی است. در غیر این‌صورت، زنان مسلمان از داشتن حق آزادی دینی محروم شده‌اند.

اداراتی که داشتن حجاب را منع می‌کنند عموماً یا نگرانی از امنیت افسران با حجاب در درگیری‌ها و یا لزوم هم‌شکلی یونیفرم همه کارکنان را به عنوان دلایل خود مطرح می‌کنند.

ادارات پلیسی که با حجاب مشکلی ندارند می‌گویند که تاکنون هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی نداشته‌اند.

هفته گذشته برای افسران پلیس مسلمان در سراسر جهان پیروزی‌های بزرگی به همراه داشت: علاوه بر کانادا، در اسکاتلند و ترکیه نیز افسران زن مسلمان مجاز به داشتن حجاب در ساعات کاری شدند.

هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی گفت: ادارات پلیسی که به افسران اجازه پوشیدن حجاب نمی‌دهند، در خدمت‌رسانی به جوامع مسلمان، کارآمد نخواهند بود.

وی افزود: می‌توانید یک الگوی استاندارد حجاب داشته باشید، بر روی آن آرم نصب کنید یا هر کار دیگری که مایل هستید انجام دهید. فقط اگر می‌خواهید یک نیروی کارآمد داشته باشید، تنوع فرهنگی کارکنان و پذیرش حجاب امری لازم است.

 

captcha