جدیدترین مجلد «تفسیر تسنیم» در بازار نشر
کد خبر: 3526781
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

جدیدترین مجلد «تفسیر تسنیم» در بازار نشر

گروه ادب: شمارگان کتاب «مفاتیح‌الحیات» آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی با چاپ دویست‌و‌دهم به بیش از یک میلیون نسخه رسید و جدیدترین مجلد از «تفسیر تسنیم» نیز روانه بازار نشر شد.

حمید بابایی، معاون تولید مرکز نشر اسراء در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تازه‌های نشر این انتشارات گفت: پس از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکنون، کتاب جدیدی از آثار آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی منتشر نشده، اما کتاب «مفاتیح‌الحیات» پرفروش‌ترین اثر نشر اسراء به چاپ دویست و دهم رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد نسخه‌های چاپ شده این کتاب به بیش از یک میلیون نسخه رسیده است و همچنان پرفروش‌ترین اثر محسوب می‌شود و قیمت آن نیز 17 هزار تومان بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
بابایی در ادامه از چاپ هفتم این کتاب در نسخه جیبی خبر داد و بیان کرد: این نسخه نیز با تغییر بهاء مواجه نبوده و با همان قیمت قبلی 14 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین این کتاب از سال 1393 در راستای دسترسی و مطالعه آسان مخاطبان در قطع جیبی منتشر می‌شود و تاکنون نیز استقبال خوبی از آن شده است.
وی در ادامه از انتشار جلد 39 «تفسیر تسنیم» خبر داد و گفت: این مجلد که مربوط به آیات 30 تا 123 سوره شریفه «هود» است، به چاپ رسیده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته. این تفسیر از سوی تعدادی از محققان این حوزه انجام می‌شود و سپس با نظارت آیت‌الله جوادی‌آملی بازبینی نهایی و تأیید شده و پس‌بینی می‌شود این تفسیر تا 75 مجلد ادامه یابد.
معاون تولید مرکز نشر اسراء یادآور شد: در حال حاضر جلد 40 و 41 «تفسیر تسنیم» تدوین شده و در حال بازبینی نهایی از سوی ایشان است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به چاپ برسد. همچنین ترجمه عربی این اثر نیز آغاز شده و جدیدترین ترجمه مربوط به سوره «آل عمران» است که در مجلدهای 13، 14 و 15 چاپ خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه این تفسیر بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان به نگارش درآمده است، تصریح کرد: تاکنون ترجمه عربی تفسیر سوره‌های «حمد» و «بقره» به پایان رسیده و چاپ شده است و گروه «مترجمان دینی» در حال بازبینی نهایی آن هستند.
گفتنی است، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی آیسسکو در سال 1385 «تفسیر تسنیم» را به عنوان تحقیق برتر در عرصه مطالعات اسلامی و قرآنی برگزیده است.
captcha