سازما‌ن‌های متولی مساجد هم در فعال سازی مساجد کمک کنند
کد خبر: 3526806
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

سازما‌ن‌های متولی مساجد هم در فعال سازی مساجد کمک کنند

گروه جامعه: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: حاکمیت و سازما‌ن‌های متولی مساجد مانند سازمان تبلیغات اسلامی هم باید در فعال سازی مساجد کمک کنند و به آنها برنامه مدون ارائه دهند.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پیرامون منویات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جماعات تهران که در روز جهانی مسجد برگزار شد، گفت: مساجد یکی از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و سیاسی به لحاظ خیز مردمی در جریان انقلاب اسلامی سال 57 است، مساجد در ایران نه تنها پایگاه مذهبی و معنوی بوده بلکه پایگاه خیزش مردم بر علیه طاغوت نیز بوده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پیشینه مساجد در ایران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به این پیشینه در دیدار اخیر خود با ائمه جماعات مساجد تاکید کردند نباید مساجد به صورت سنتی اداره شود و نباید صرفا محل اقامه نماز برای مردم سن بالا باشند.

وی با بیان اینکه امروزه همان روند سنتی در مساجد طی می‌شود، افزود: متاسفانه این روند سبب خالی شدن مساجد و دور شدن مساجد از ماهیت و اصالت انقلابی خود می‌شود.

خدادادی شرط ساماندهی مساجد برای رسیدن به اهداف والای خود را داشتن روحانیون با روحیه انقلابی و فعال در مساجد دانست و گفت: روحانیون مساجد را اداره می‌کنند از این رو باید از روحیه خاص و با هدف برخوردار باشند، البته برخی مساجد نیز به صورت هیئت امنای اداره می‌شود لذا این مساجد هم باید از هیئت امنایی با درک بالای فرهنگی و سیاسی برخوردار باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: حاکمیت و سازما‌ن‌های متولی مساجد مانند سازمان تبلیغات اسلامی هم باید در فعال سازی مساجد کمک کنند و به آنها برنامه مدون ارائه دهند اما متاسفانه این سازمان‌ها به صورت سنتی به مساجد نگاه می‌کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اجازه پیاده‌سازی برنامه‌ها و برگزاری کارهای فرهنگی و سیاسی به پایگاه‌های بسیج در کنار برخی از مساجد هم داده نمی‌شود، گفت: پایگاه بسیج با داشتن پتانسیل نیروی جوان می‌تواند با مساجد همکاری داشته باشند، در واقع انتظار می‌رود متولیان مساجد نسبت به این امور واقف و موانع را از سر راه بردارند.

captcha