کنکاش برای ایمن‌سازی فضای مجازی با بهره‌گیری از قرآن/ دعوت از متخصصان
کد خبر: 3526813
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
تیمورپور بیان کرد:

کنکاش برای ایمن‌سازی فضای مجازی با بهره‌گیری از قرآن/ دعوت از متخصصان

گروه فضای مجازی: مدیر فرهنگسرای رسانه با اشاره به اینکه آموزهای قرآن بهترین راهکار مقابله با هجمه‌های فضای مجازی است، گفت: با آمادگی کامل از افرادی که در حوزه فرهنگ و قرآن کریم کار می‌کنند، به فضای مجازی آشنایی دارند و می‌توانند برنامه در این دو موضوع ارائه دهند، حمایت می‌کنیم.

بهزارد تیمورپور، مدیر فرهنگسرای رسانه، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت پرداختن به مبانی قرآنی برای حفظ جامعه از خطر آسیب‌های فضای مجازی، گفت: بهترین ارائه برای مقابله با هجمه‌ای که علیه قشر فعال جامعه در فضای مجازی به خصوص در حوزه جوانان مطرح است فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن کریم به لحاظ اصیل و فطری بودن در آموزش، بسیار تاثیرگذار است، افزود: این اصالت و فطریت در نوع مخاطبانی که از فضای مجازی آسیب دیده‌اند نیز موثر خواهد بود.

تیمورپور با اشاره به اقدامات فرهنگسرای رسانه در حوزه فرهنگ‌سازی آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی هم، گفت: در خصوص این موضوع نخستین جشنواره فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی را مطرح کردیم، که به زودی فراخوان آن را اعلام می‌کنیم. البته در این خصوص آموزش عمومی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درحال برگزاری است که بر چهار محور رزق حلال، صبر، سلامتی و انصاف برگزار می‌شود. این موضوعات از آموزه‌های قرآن کریم استخراج شده و در حال حاضر جز اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

ارائه پیوست فرهنگی رسانه‌ای

مدیر فرهنگسرای رسانه تصریح کرد: در خصوص آموزش عمومی فضای مجازی نیز پیوست فرهنگی رسانه‌ای را در قالب این جشنواره ارائه کرده‌ایم که در موضوعاتی از جمله: عکاسی، تئاتر، کاریکاتور، نقاشی و فعالیت‌های فرهنگی دیگر برگزار می‌شود. تمامی این فعالیت‌ها با این نگاه بوده که بتوانیم این موضوعات را از زبان رسانه با توجه به آموزه‌های قرآنی مطرح کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فرهنگی در رابطه با فضای مجازی، هنوز حل نشده است، افزود: این دغدغه هنوز حل نشده  و ما نتوانسته‌ایم به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعا آنچیزی که ما در حال انجام آن هستیم جز اولویت‌ها و در خطی است که منجر به یک ارزش افزوده باشد و آیا در نهایت، می‌توانیم حضور عزیزانمان در فضای مجازی را ایمن کنیم؟

تیمورپور تصریح کرد: برای ایمن‌سازی در بستر فرهنگ قرآن کریم در کنکاش هستیم و رسیدن به این امر هم می‌تواند ما را از بحران و آسیب نجات دهد. لذا با آمادگی تمام از عزیزانی که در حوزه فرهنگ و قرآن کریم کار می‌کنند و به فضای مجازی هم آشنایی دارند و می‌توانند تلفیق و ارائه برنامه در این دو موضوع دهند حمایت می‌کنیم. این طرح‌ها توسط خود این افراد در فرهنگسرای رسانه معرفی می‌شود و ما پذیرای تک‌تک آنها هستیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۱۱:۲۲
0
0
برای داشتن جامعه سالم و خوب باید از قرآن و آموزه‌های آن بهره گرفت
captcha